snelheid processor vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Calimero

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2010
Berichten
181
Ik zou graag willen weten welke processor het snelste is ;

1 / Intel Core i7-860
2 / Intel Core i5- 2400 @ 3.10 Ghz

ervaringen ?

Mag ik aannemen dat processor 1 een 1e generatie is, en processor 2 een 2e generatie ?

bijvoorbaat dank
 
Opvallend dat uit de testen blijkt dat de i5 ( 2e generatie) beter scoort dan de i7 ( eerste generatie )
terwijl i7 beschikt over hyperthreading en een grotere interne cash.....
je betaald meer voor de i7 , terwijl de trestaties lager zijn .....
 
Dat spreekt elkaar ook tegen in deze link. Multi-threaded applications zijn sneller met 8 Threads en daar staat als uitslag het omgekeerde.
 
Ehh, .....? In de link verslaat de i5 de i7, net zoals in de 3 linkjes van bericht 2 (hetgeen ook logisch is)
 
Dat bedoel ik niet. In de eerste zin zeg ik het niet goed. Ik doel op de tekst uit die link. Volgens mij moet die i7 in Multi-threaded applications beter dan de i5 presteren en dat staat niet bij de resultaten i5 is 1.01 en i7 is 1, higher is better.
 
Ik zou graag willen weten welke processor het snelste is ;
1 / Intel Core i7-860
2 / Intel Core i5- 2400 @ 3.10 Ghz
ervaringen ?
Mag ik aannemen dat processor 1 een 1e generatie is, en processor 2 een 2e generatie ?
bijvoorbaat dank

Die 2 maken elkaar weinig uit, de hardware eromheen zal van de i5 wat moderner zijn.

Neem aan dat beide in een 2e hands PC zitten, als dat zo is, link ze eens.
 
Toch nog even terugkomen op mijn post ;
Ik vraag me af waarom Intel met een nieuwe processor uitgave komt (core i7) die minder presteerd dan
de reeds bestaande (core i5).....
Je wilt de prestaties van je processor toch steeds verbeteren ?
Hoe moet ik dit zien ?
 
De i5-2400 is in het 1e kwartaal van 2011 in de markt gezet, terwijl de I7 860 al in het 3e kwartaal van 2009 werd gelanceerd. De i5 is dus anderhalf jaar 'jonger'. Het is dus ándersom.

i7 860: Klik

ii5 2400 : Klik
 
Laatst bewerkt:
Mag ik stellen dat hyperthreading nog weinig voordeel heeft omdat de meeste toepassingen ( games , programmatuur , ....etc ) nog geen gebruik kunnen maken van hyperthreading ?
Alleen wanneer je veel gebruik maakt van video - ( streaming ) ,youtube, internetbrowsing heeft hyperthreading voordeel ?
 
Niet helemaal, het is niet zo dat een programma bepaalt of er gebruik van gemaakt wordt van hyperthreading, het is meer een proces dat door de user in gang kán worden gezet door het aantal taken dat hij de computer op dat moment tegelijk uit wil laten voeren. Lees dit ook maar even door : Klik

Kort door de bocht gezegd ? Persoonlijk zou ik kiezen voor een processor met zoveel mogelijk kernen, dan is de effectiviteit van hyperthreading het geringst.
 
Laatst bewerkt:
Het is wel duidelijk dat je eerst een uitgebreide cursus moet volgen om te begrijpen wat een processor is en wat de 'standaarden' zijn om twee verschillende processoren te vergelijken. De algemene opvatting is dat een processor met een hogere cijferaanduiding beter presteert. Waarom is die anders duurder? We zien hier dat dit een misvatting is. Waar staat die typeaanduiding i7, i5 dan voor? Zo heeft dat toch geen enkele betekenis. Waar staat die 860, 2400 en @ 3,10 Ghz dan voor? Het aantal threads is dan ook nietszeggend en eerste en tweede generatie zijn ook onduidelijke termen.

Je zult met dergelijke terminologie maar een auto moeten kopen! Je betaalt veel meer maar je krijgt in plaats van een BMW en Fiat!

Die hele computer branche moet eens goed op z'n kop gezet worden. Nog een voorbeeld Hi-Speed, Superspeed en Superspeed+ . Dat waren al onduidelijke termen, want de normale aanduiding was USB 2.0 en 3.0. Nu moest de branche weer andere onzinnige aanduidingen verzinnen.

USB 3.0=USB 3.1 Gen 1
USB 3.1=USB 3.1 Gen 2

Je verwacht als consument dat USB 3.1 een hogere waarde vertegenwoordigt dan 3.0 maar nee, het is hetzelfde. Overal is geaccepteerd en is de algemene opvatting dat een hoger versienummer meer en/of betere prestaties levert dan een lager. Waarom maak je zaken onduidelijk als ze op een heel eenvoudige manier duidelijk te maken zijn? De reden en de hele opzet in de computerbranche is dat ze op die manier mensen willens en wetens kunnen bedonderen. Er is geen andere verklaring voor. Te schandalig voor woorden!
 
@gast0225 en Lange Pier.
Laten we hier beleeft en ontopic blijven.
Jullie berichten daarom verwijderd.
 
Goed gedaan, bedankt.

Maar doordat ook nog andere zaken in één van die berichten stond, moet ik voor TS en meelezers bericht 7 nuanceren. Daar staat informatie in die, hoe zeg je dat netjes, bezijden de feitelijke situatie is, zoals op de 3 gelinkte sites in bericht 2 duidelijk te lezen is.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan