Alternatief voor Adobe Audition

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.879
Hallo,

Weet iemand toevallig een redelijk (goedkoop) alternatief voor Adobe Audition? Dus voornamelijk met dezelfde mogelijkheden en niet een hele berg extra?
Ik gebruik nu Audition en voor wat ik doe (meersporen live opnames en stemmen bewerken) voldoet het prima. Het probleem is echter dat Audition geen MIDI ondersteund en bepaalde VST filters soms MIDI nodig hebben om hun werk goed te doen. (denk bv aan het toevoegen van Vocal Harmony aan een stem)

Aangezien inmiddels duidelijk is dat Audition geen MIDI ondersteunt en dat helaas ook niet gaat doen in de toekomst, zoek ik eigenlijk naar een programma met ongeveer dezelfde mogelijkheden en wat ook niet meteen schreeuwend duur is. Er hoeft dus niet een hele sample library en midi tracks etc op te zitten, als het maar meersporen audio, VST en midi aansturing van de VST ondersteunt.

Iemand een tip?
 
Je zou het niet zeggen, maar Bill is er nog 1 vergeten. Geeft niet, hij is nieuw - en gratis: https://soundbridge.io
Het programma ziet er goed, simpel en duidelijk uit, en kan alles wat belangrijk is voor een DAW.
Ik denk dat het vooral om de interface en het gebruikersgemak gaat, in principe doen (bijna) alle DAWs hetzelfde..
 
meeste doen inderdaad hetzelfde, maar voor mij ook vaak te veel. :)
Audition is ook niet echt een DAW te noemen, meer een audio editor om bv geluidssporen bij je film te maken. Jammer genoeg geen midi anders was het een perfecte tool geweest
@vandahl : soundbridge ziet er op het plaatje leuk uit, maar ik ben altijd wat huiverig als ik meteen al verplicht wordt om een account aan te maken, zelfs als ik alleen wil weten wat het programma doet. (zelfs klikken op "AND MANY MORE FEATURES" geeft geen info tenzij je eerst een account aanmaakt)
 
@vandahl Ik heb Soundbridge gedownload en geïnstalleerd, maar voor mij persoonlijk is het helaas onbruikbaar. Want in tegenstelling tot wat men beweert bij de systeem eisen ("internet connection for setup") werkt het programma helemaal niet zodra je geen internet hebt. En op mijn DAW pc zit geen internet aansluiting.

Het programma ziet er verder leuk uit voor zover de plaatjes laten zien, maar eist bij elke start dat je eerst online inlogt met je account.
Misschien handig voor een enkele hobbyist, maar niet voor audio pc's die niet aan het internet hangen.
 
Misschien Audacity?

Die heeft helaas hetzelfde probleem als Audition, nl geen midi support. verder gebruik ik hem wel want het is om audio te editten perfect. :thumb:
 
ik heb de trial gedownload en ga ermee aan de slag. verder liep ik ook tegen Acoustica Mixcraft Pro Studio aan dus die ga ik ook uitproberen en kijken hoe het bevalt. In ieder geval allemaal bedankt voor het meedenken. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan