Wifi storing op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

h.honig

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2006
Berichten
47
Hallo allemaal,

Steeds vaker wordt de wifi verbinding verbroken terwijl er bij de icoon vermeld wordt verbinding uitstekend.
De probleemoplosser hersteld het met steeds dezelfde actie: de standaardgateway is niet beschikbaar, netwerkadapter opnieuw ingesteld.
Het gaat om een HP elitebook 8470 met een Broadcom 2x2 wifi-adapter. Software updates heb ik gedaan. Is dit nu een hardware probleem van de laptop of een modem probleem(Experia 8)? Bekijk bijlage 20170.pdf
 
Doorgaans niet een probleem van je Experiabox 8 maar 'ergens' op je laptop.

Beste (lees: enige) wat je kunt doen is andere/betere/nieuwere wifi drivers installeren.

Overigens is jouw laptop van het type HP elitebook 8470p, dit even voor de volledigheid. Drivers etc. hier
Daar zie ik alleen bij Windows 8.1 Broadcom wifi driver staan (deze voor Windows 8.1 64-bit en deze voor Windows 8.1 32-bit, resp. uit 2014 en 2013), behoorlijk oud dus.

Uit het driverpack zijn er drivers van 2016, die ik even bij elkaar heb gezet en geuploaded. Kun je hier downloaden (BCM43x_7.35.317.3.zip). Na downloaden uitpakken, liefst in een eigen (nieuwe) map.
Moet je bijwerken vanuit Apparaatbeheer en dan aangeven dat de driver lokaal op je computer staat en dan bladeren naar de map waar je 'mijn' driver van 1 regel hier boven hebt uitgepakt. De submappen voor 64-bits Windows en 32-bits Windows zijn, resp., BCM43x_7.35.317.3_64bit en BCM43x_7.35.317.3_32bit

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Zou het niet kunnen zijn dat er in de buurt te veel netwerken op het zelfde kanaal zitten?
Met het programma inssider kun je dat controleren.
Als mijn vermoeden juist is, een vrij kanaal (in de router) kiezen.
 
@kostenzer: Hoe rijmt jouw verhaal met "verbinding uitstekend." uit de startposting van de vragensteller? Niet echt, hè... :rolleyes:

Tijs.
 
@dnties

Ik had ook een uitstekende verbinding die vaker wegviel. Kanaal veranderd en probleem opgelost. Vandaar mijn suggestie
 
@kostenzer: Dank voor je toelichting. :)

Tijs.
 
Heb de drivers weer opnieuw geïnstalleerd en kanaal veranderd waarbij inSSIDer een ster geeft. Probleem bleef. Nu ook energiebeheer van de Broadcom adapter aangepast en op niet uitschakelen gezet. Dan is er wel een waarschuwing voor de slaapstand i.v.m hitte. Misschien helpt dit. Ik heb hier in Apparaatbeheer op deze laptop trouwens 4 netwerkadapters staan : Broadcom Wifi adapter, HP mobile broadband module, Intel(R) network connection en Microsoft Virtual Wifi Adapter. Kunnen die er ook nog iets mee te maken hebben?
 
Nee, hebben er niets mee te maken. Enige die er iets mee te maken heeft is die Broadcom Wifi adapter, de anderen zijn, resp.
HP mobile broadband module: Mobiel Internet module (kan een extern of intern apparaat zijn, ik ga er vanuit dat het bij jou een intern apparaat is, en je (dus) een SIM-kaart met mobiel Internet abonnement erop in je laptop ergens kwijt kunt)
Intel(R) network connection: Bedrade netwerkadapter
Microsoft Virtual Wifi Adapter. Geen fysieke netwerkadapter maar een virtuele. Zie dit verhaal en/of dit verhaal over ICS (Internet Connection Sharing) met uitleg. Je mag 'm zelfs uitschakelen als je (o.a) ICS nooit beschikbaar gaat stellen etc.

Ik ben benieuwd of het aantal disconnects nu minder gaat zijn.

Overigens had ik liever gehad dat je niet alle tips tegelijkertijd had toegepast want
a. als het helpt, weten we niet welke tip geholpen heeft (en dus ook de oorzaak niet)
b. als het niet helpt dan zul je alle tips weer terug moeten draaien (behalve 1) om te zien of die ene tip 'winst' oplevert t.o.v. de originele situatie etc.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie, ik heb alle tips wel stapsgewijs met uren ertussen om te testen uitgevoerd hoor..
 
Ok, zijn die tests positief te noemen (oftewel: dat het aantal disconnects naar beneden is gelopen) of is het (nog) te vroeg voor conclusies/constateringen?

EDIT, toevoeging: Je zegt dat het niet geholpen heeft. Nu is mij niet duidelijk:
a. Welke drivers je 'opnieuw' had geïnstalleerd, want ik linkte nieuwe(re) drivers dan die HP beschikbaar stelt.
b. Waar heb je het nieuw gekozen kanaalnummer op gebaseerd? Op Link Score in inSSIDer? Links Score is maximaal 100 en "hoe hoger, hoe beter". [Ik haal 100 op mijn 5 Ghz wifi netwerk en 49 op mijn 2,4 Ghz netwerk, 2,4 Ghz netwerken zijn (doorgaans) veel sterker (over-)bevolkt dan 5 Ghz netwerken.]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Heb al de drivers, ook de nieuwe, geïnstalleerd. Ik heb hier een 2.4 Ghz netwerk van Telfort Experiabox 8 waarin ik nu kanaal 1 heb gekozen en als ik op de blauwe ster klik zie ik de blauwe lijn in de grafiek boven de andere lijnen blijven staan met een linkscore van op dit moment 31. Dus dat lijkt goed? Tot nu toe lijkt er verbetering door energiebeheer uit te hebben gezet. Even afkloppen..
 
Link Score 31 is zeker niet slecht voor een 2,4 Ghz netwerk. Een Link Score onder de 22, 'dan wordt het moeilijk', is mijn ervaring.

We wachten even af totdat je definitief terug kunt komen met goed (of slecht) nieuws. :D

Tijs.
 
Het lijkt nu voor mekaar, was dan waarschijnlijk toch de energiebeheer instelling. Iedereen bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan