Iemand die advies over apps ontwikkelen kan geven?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maartenwtk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jul 2017
Berichten
1
Geachte leden,

Apps maken lijkt mij zeer interessant en hier wilde ik mij wel eens in verdiepen. Na verschillende artikel te hebben gelezen (zoals creativebloq.com en appmaken123.nl) weet ik echter nog steeds niet hoe ik dit moet gaan leren. Iemand advies wat de beste manier is om dit te gaan leren? Android heeft mijn voorkeur.

Alvast bedankt voor de reacties.
 
Als ik op Android App zoek vind ik een hoop tutorials. Komt er op neer dat Java gebruikelijk is.
 
Mocht je in Android willen beginnen, dan kan ik je wel op weg helpen.
 
Hmmm, blijkbaar geen enkele interesse meer.
 
Allereerst, de beste tip:
vergeet alle conversie programma's, die wbesites omzetten in een app.
Ook de point en click apps moet je vergeten.

Er is maar één manier om echt goede apps te schrijven: Android Studio.
https://developer.android.com/studio/index.html

Installeer ook het (SDK/JDK) pakket.

Ikzelf heb slechte ervaringen met de virtuele emulator, dus zorg dat je een telefoon/tablet aan je computer hebt hangen.

Start een nieuw project en als je het eigenlijke scherm krijgt, klik dan op het groene play pijltje bovenin.
Nu zal er naar je telefoon gevraagd worden. Bevestig en zie op je telefoon het resultaat.

Je eerste Android app !!!.

Vragen ?, stel ze gerust !.
 
Hi bedankt voor de tip, ik heb android studio al maar vind de ide wat lastig en die emulator is op mijn I3 Hp laptop een drama. Ik ga dat aansluiten vd telefoon wel ff proberen. Ik heb zelf voor wat java betreft alleen programmeer ervaring met Processing.
 
Het is even wennen, maar het valt best wel mee. Sommige opties zijn irritant (ongewenste help-popups) en als je een woord aanklikt en een bepaalde toets ingedrukt houd, dat hij dan naar hetzelfde woord bovenin springt.

Je moet het idee achter Android even doorhebben, dan zul je zien dat de eerste stappen je langzaamaan vooruit helpen.
Wat is dan het idee achter Android ?, welnu, je hebt TWEE omgevingen (figuurlijk dan)
In de eerste zet je wat de app moet doen, in de tweede zet je wat er grafisch op het scherm moet komen.(layout)

Je ziet zoiets op je scherm:
@Override
protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
super.onCreate(savedInstanceState);
setContentView(R.layout.activity_main);
}

setContentView(R.layout.activity_main); verwijst naar zeg maar de grafische schil.
Op deze manier kun je hem bv afhankelijk van bepaalde voorwaarden naar een andere grafische schil laten wijzen.
Een adminscherm bijvoorbeeld.
Maar goed, dat komt allemaal later.

Wat je verder nog moet weten:
Alles wat in Oncreate staat word uitgevoerd bij het opstarten.
Alles wat er buiten staat word aangeroepen door iets wat in Oncreate staat (een button bv).

Niet te snappen/volgen ?, geen probleem, dat komt vanzelf. Stapje voor stapje.
 
Er is maar één manier om echt goede apps te schrijven: Android Studio.
https://developer.android.com/studio/index.html

Je hebt zeker geen ervaring met andere ontwikkelomgevingen? :p

Heb Android Studio zelf ook voor een aantal projecten moeten gebruiken en er is zeker wel goed mee te werken. Maar naar mijn gevoel is/was (het laatste anderhalf jaar geen native Android projecten meer gedaan, dus geen idee of het inmiddels verbeterd is) Android Studio te groot en te zwaar in vergelijking met bijvoorbeeld IntelliJ.
 
Volgens mij is dit toch echt IntelliJ.

as.jpg

Ik heb wel andere geprobeerd, Netbeans en JavaIDE, maar als je eenmaal aan één omgeving gewend bent, kun je daar beter bij blijven heb ik gemerkt.
 
Jawel.

Android Studio en Eclipse (voor Java en Android) zijn gratis.
 
Eeennnnnnnnnnnn de interesse is al weer weg !.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan