Hoe zet ik een ".webm" bestand om naar een MEPG2 en MPEG4 bestand? + opname Youtube

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Berichten
1.033
Ik heb via een vorige Firefox een Youtube bestand opgeslagen, een bestand van anderhalf uur ongeveer.

Ik heb een crash gehad met de harde schijf, dus stap voor stap eerst via Linux alles veilig gesteld en daarna opnieuw Windows XP + extra sleutel en Firefox er op gezet voor zo lang Firefox het nog doet, maar dat is een ander verhaal.

Het bestand is een ".webm" bestand, compleet staat het er als "videoplayback.webm" bestand die ik graag naar MPEG2 en MPEG 4 zou willen omzetten.

Ik draai op dit moment Firefox Setup 52.2.0esr, dat was Firefox 50.1.0, sinds dien kan ik niet de bestanden kopiëren en dus binnen halen, is daar een oplossing voor?

Alvast dank voor de moeite.
 
Zijn dit eigenlijk 2 vragen?
a. Hoe een .webm bestand omzetten naar .mpg of .mpeg bestand?
b. Hoe filmpjes/muziek/etc. te 'rippen' van Youtube in Firefox?

Zover ik kan nagaan (heb hier geen sample .webm document) kan XMedia Recode er wat mee. Voor XP moet je versie 3.2.7.1 hebben (nieuwere versies zijn er niet voor XP): Download-link en MPEG 2 als uitvoerformaat kiezen in het programma (uiteraard kun je ook een ander videoformaat kiezen, zoals MP4).
Op b. heb ik een antwoord (er zullen er meerdere zijn): Ik gebruik FlashGot voor dat doel. Ik ga overigens niet voorkauwen hoe het werkt.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Firefox heeft veel add-ons om van alles en nog wat te doen.
Youtube rippers/downloaders zitten er ook massaal bij.
 
@dnties,

Volgens mij komt er geen nieuwere versie dan 52.2.1 uit, dat is tenminste de laatste versie die ik binnen heb kunnen halen kort geleden.

Helaas heb ik wel een voorgekauwd antwoord nodig.


@kostenzer,

Ik weet niet hoe die add-ons werken, ik weet niet wat en hoe ik het binnen kan halen en installeren kan.


@edmoor,

Ik heb het bestand al op de computer staan, is die link die je mij gaf bedoeld om direct vanaf het internet een stream te downloaden zoals dat wordt weergegeven in Youtube?
 
Ik zou zeggen, lees die pagina eens.
 
Ik ben wat meer van het voorkauwen, doe ik al de hele dag op school.......:confused:
Add-ons:
Zoals aangegeven, er zijn er zeer veel. Ik heb er bij mij deze in staan:
add-ons.JPG
Dit slechts als voorbeeld.
Nu het installeren ervan:
Ga naar extra boven in de menu balk en dan naar add-ons.
Kies extensies.
Dat zou een leeg scherm moeten opleveren omdat je nog niets geïnstalleerd hebt. Rechts boven zie je een vak met: Alle add-ons doorzoeken. Daar vul je youtube in gevolgd door enter.
Je krijgt dan een lijst met voorstellen. Daar kies je er een van en klikt op installeren wat er achter staat. Verder volg je de aanwijzingen op het scherm of kijkt wat er in de menu's er bij is gekomen. Daar kun je dan mee verder. Misschien kun je de menubalk verder aanpassen door er het icon in te zetten. Dan werkt het op knopdruk.
De werking van ieder add-on is anders, daar moet je dan zelf wat tijd in steken.
Ik hoop dat je hier mee geholpen bent.
 
Ook al ga ik niet gidsen, dan kan ik nog wel een paar relevante links geven m.b.t. Flashgot:
Link1 (Youtube filmpje, zonder geluid, lekker rustig, gebruik vanaf 1:24, komt nog het meeste overeen met hoe ik het gebruik)
Link2 (Youtube filmpje, gaat iets 'dieper' in de mogelijkheden)
Link3 (Youtube filmpje, vergelijkbaar met de vorige, informatiever over Firefox en hoe het gedownloade af te spelen etc.)

Ik heb verder nog in mijn Firefox de plugin Flash and Video Download die een vergelijkbare functie heeft als FlashGot. Ik gebruik het zelden, maar ik heb er wel het laatste gelinkte filmpje over FlashGot vanaf Youtube mee gedownload in het .3gp (video-)bestandstype. ;) FlashGot kan wat meer, maar deze plugin is makkelijker in het gebruik (soms zijn minder opties/mogelijkheden handiger dan méér opties/mogelijkheden ;)).
Dit is de eigen beschrijving ervan:
Code:
Download flash games and videos with a single click.FLASH AND VIDEO DOWNLOAD:
Download Flash and videos with a single click - the only download tool that is a video downloader and a flash downloader mix together.
You can download any flash file on the web plus Flash games on Facebook or any other web site of Flash games. Compatible with DownThemAll and NoScript.
The downloader is great for users who like to visit YouTube and download videos, or like to play Flash games on the internet and download them later.

DOWNLOAD VIDEOS FROM:
Download web videos from YouTube, Dailymotion, Google Videos, Facebook, Metacafe, MySpace Video, Break.com, Blip.tv, MyVideo.de, Spike, vimeo.com, YourFileHost, zippyvideos.com, yikers.com, revver.com, kontraband.com, collegehumor.com, blastro.com and all the other popular of flash videos sites.
You can download videos in popular formats.

DOWNLOAD FLASH FROM:
Download Flash Games from community.games.com, gamespot.com, zoopgames.com, armorgames.com, net-games.biz, gamesvine.com, flashgames247.com and other popular flash download web sites.

DOWNLOAD PROCEES:
The download process is very easy, whenever you want to download a flash or a video from a site, just click on the status bar icon (see screenshots), and choose the desired file to download and the downloader will start immediately (to download Flash files you need to choose the files with the swf extension, downloading videos option will be enabled once you're visit one of the popular videos websites)

As a super user myself who likes to download videos from the internet (as a super user, FlashGot Downthemall NoScript and AdBlock are my must addons of course :)), if you are like me, this download helper is for you.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@Miauw: Toch wel triest dat je, na nog zoveel relevante tips/hulp, op een gegeven moment niet eens de moeite (meer) neemt om ze te bekijken en even terug te melden of je nu (voldoende) geholpen bent?

Laatste activiteit
7 juli 2017 21:08

Dus: Lees even de tips die ná 7 juli 2017 21:08 zijn geplaatst (evt. de eerdere ook), doe er iets mee, en geef ons een terugmelding hoe je er nu voor staat m.b.t. de oplossing van je vraag.

Tijs.
 
@Miauw: Toch wel triest dat je, na nog zoveel relevante tips/hulp, op een gegeven moment niet eens de moeite (meer) neemt om ze te bekijken en even terug te melden of je nu (voldoende) geholpen bent?

Laatste activiteit
7 juli 2017 21:08

Dus: Lees even de tips die ná 7 juli 2017 21:08 zijn geplaatst (evt. de eerdere ook), doe er iets mee, en geef ons een terugmelding hoe je er nu voor staat m.b.t. de oplossing van je vraag.

Tijs.

Sorry, ik lig even goed in de lappenmand.

De computer heeft een flinke crash gehad, ben mijn afspeel programma zoek, nu gaat het via Firefox, daarvoor niet.
 
Ik ben nu eerst de mogelijkheden die door dnties aangereikt zijn te proberen, helaas is een XP systeem daar niet echt geschikt voor om het resultaat te bekijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan