Webpagina opslaan als pdf werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maysun

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2014
Berichten
361
Bij sommige webpagina's wordt alleen de 1e pagina opgeslagen als ik de pagina wil opslaan als pdf.
Iemand een idee hoe dit komt?

Bijvoorbeeld bij http://www.woonpioniers.nl/nieuws/vacature/ Ik doe dan de drie streepjes rechtsbovenin en kies 'Afdrukken' en dan 'Microsoft print to pdf'.

Firefox nieuwste versie.
 
Ik kan het niet opslaan met "Opslaan als" in het menu Bestand want dan komt er geen HTM bestand dat bij de map hoort en afdrukken als pdf lukt ook niet. Kennelijk is deze pagina beveiligd. Met Chrome kan ik het alleen als Vereenvoudigde pagina opslaan als pdf en dat is niet het zelfde als het origineel. Een schermafdruk moet kunnen wanneer het gebruikte screen shot programma lange pagina's kan vastleggen.
 
Beveiligingen gaan niet zover.
Ik zou Firefox eens herinstalleren. Ik heb ook wel eens soortgelijke problemen gehad die ik zo verhielp.
 
Ik kan het niet opslaan met "Opslaan als" in het menu Bestand want dan komt er geen HTM bestand dat bij de map hoort en afdrukken als pdf lukt ook niet. Kennelijk is deze pagina beveiligd. Met Chrome kan ik het alleen als Vereenvoudigde pagina opslaan als pdf en dat is niet het zelfde als het origineel. Een schermafdruk moet kunnen wanneer het gebruikte screen shot programma lange pagina's kan vastleggen.

Met wat voor programma zou ik dan lange pagina's kunnen vastleggen?
 
Beveiligingen gaan niet zover.
Ik zou Firefox eens herinstalleren. Ik heb ook wel eens soortgelijke problemen gehad die ik zo verhielp.

Op andere pc geprobeerd waar net Firefox is geherinstalleerd, werkt nog steeds niet. :-(
 
Bijvoorbeeld bij http://www.woonpioniers.nl/nieuws/vacature/ Ik doe dan de drie streepjes rechtsbovenin en kies 'Afdrukken' en dan 'Microsoft print to pdf'.

Ik heb dat geprobeerd maar bij mij loopt Firefox vast en krijg ik voorbereiden... about-printview en einde verhaal. Ik begrijp niet hoe jij dan Microsoft print to pdf in beeld krijgt.

Lange pagina's leg ik meestal vast als pdf met FastStone Capture, maar zowel in IE als Firefox krijg ik bij deze pagina geen goed/niet bruikbaar resultaat.
 
Dat was ook een onzinopmerking van PHP4U. Laat hem het zelf proberen.

Programma's die screenshots maken van volledige webpagina's, die ik ken, kunnen deze pagina ook niet vangen. Ik hoop op nog een tip over een programma wat dit wel kan.

Tot nog toe heb ik screenshots van het zichtbare gedeelte, deze zijn gemaakt met een standaard screencapture programma zoals Windows dat ook heeft. De afzonderlijke beelden zouden dan aan elkaar geplakt moeten worden.
 
Ik heb de pagina.
Alleen het zwarte blokje rechts dat scrolt met de pagina mee en wordt meerdere malen getoond, al dan niet volledig.
Ik gebruikte de add-on Fireshot. https://getfireshot.com
Fireshot vereist opnieuw opstarten na installatie van de add-on.
Bij het opslaan kan je onder meer het bestandsformaat JPG en PDF kiezen.

Het is gratis voor de meeste functies.
 

Bijlagen

  • FireShot Screen Capture #001 - '» We zoeken een nieuw teamlid! I woonpioniers' - www_woonpionier.jpg
    FireShot Screen Capture #001 - '» We zoeken een nieuw teamlid! I woonpioniers' - www_woonpionier.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 78
Laatst bewerkt:
Als ik de PDF hier als bijlage plaats dan lukt mij dat niet omdat het bestand 4 MB is maar deze is het zelfde als de afbeelding. U zou de extra getoonde zwarte vierkantjes in de afbeelding die bijlage is wit kunnen maken met het kloon gereedschap van bijvoorbeeld Irfan View en dan van de nog iets verbeterde afbeelding een PDF maken. Er is dan geen verschil met de web pagina.

Ik begrijp niet hoe jij dan Microsoft print to pdf in beeld krijgt.

@ Senso: PDF's worden gemaakt door Afdrukken te kiezen en daar als afdruk machine niet de printer of Fax maar de PDF maker te selecteren. Niet iedereen heeft een programma dat deze wijziging aanbrengt.
 
@Alfred 2
Als ik in IE kies voor afdrukken dan staat daar wel Nitro PDF Creator (Reader3) en als ik deze selecteer en klik op toepassen kan ik wel Afdrukken kiezen maar ik krijg geen optie Opslaan als .... pdf. Hoe zit dit dan?
 
Ik heb de pagina.
Alleen het zwarte blokje rechts dat scrolt met de pagina mee en wordt meerdere malen getoond, al dan niet volledig.
Ik gebruikte de add-on Fireshot. https://getfireshot.com
Fireshot vereist opnieuw opstarten na installatie van de add-on.
Bij het opslaan kan je onder meer het bestandsformaat JPG en PDF kiezen.

Het is gratis voor de meeste functies.

Thanks!
 

Ha.

Waarschijnlijk bepaalde scripts op de pagina. Maar zonder scripts uit te voeren kwam het nog niet zo netjes, de foto was bijvoorbeeld rechthoekig geworden. Deze add-on houden we er in.

@ Senso: Het wordt net zo goed een .pdf bestand wanneer je Afdrukken kiest met in de lijst Nitro PDF Creator geselecteerd. "Print to PDF" en "PDF Creator" wil gewoon zeggen dat er een .pdf bestand van gemaakt wordt. "Microsoft print to pdf" zal wel met de Windows versie of het Office pakket meegeleverd zijn.
 
Dus als ik > Afdrukken kies wordt een pdf bestand naar de printer gestuurd en afgedrukt. Wat heb ik daar aan als ik deze pdf niet werkelijk op de computer heb staan?

Bij sommige webpagina's wordt alleen de 1e pagina opgeslagen als ik de pagina wil opslaan als pdf.
Is deze zin dan helemaal fout? Moet het zijn, alleen de 1e pagina als pdf afgedrukt...?
 
Alles werkt anders en ik kan niet oordelen over wat Nitro PDF Creator (Reader3) doet. Het kan een service zijn om PDF's af te drukken maar veel programma's die PDF bestanden kunnen maken, dus converteren, doen dat via de opdracht Afdrukken met het betreffende programma geselecteerd in de lijst van de mogelijke doelen. Een fax gaat ook niet naar de printer maar natuurlijk naar het fax apparaat. Wat de beschikbare doelen zijn hangt, gedeeltelijk af van wat je installeert. Dat bepaalt weer wat je ermee kan doen. De print opdracht kan dus omgeleid worden maar niet per definitie.
 
Bedankt voor de antwoorden. Ik krijg geen enkele melding en de printer wordt ook niet geactiveerd. Bij het opstarten van de Reader zie ik ook niets. Ik begrijp niet wat die opties daar dan te zoeken hebben. Kijk als het een functie is binnen de Reader laat ze dan actief worden als je deze opstart. Dus dat je daar eerst een pdf opent.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan