bestandsblokering opheffen voor altijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

lefty999

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2002
Berichten
913
dag iedereen

ik heb mijn laptop opnieuw geinstaleerd, nu heb ik elke keer ik een bestand download dat ik ze niet kan openen als ik bij eigenschappen kijk moet ik het bestand de blokering opheffen "dit bestand is afkomstig van een andere computer en wordt mogelijk geblokkeerd"

hoe kan ik ervoor zorgen dat ik deze opheffing niet meer moet doen?
ik kan wel elke keer daarop klikken bij elk bestand maar is het mogelijk dit uit te zetten.


dank bij voorbaat
 
ik heb de uac al uitgezet en in het register vind ik die directie niet, de folder SaveZoneInformation is niet aanwezig ..
 
In Windows 10 bestaat die registerwaarde (en de registersleutel waar hij in staat) inderdaad standaard niet. Dus daar moet je beiden zelf aanmaken.

Start regedit.exe en ga (in het linker deelvenster) eerst helemaal naar boven in de hiërarchie m.b.v. de Home toets
Ga dan naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies
Maak daar (in het linker deelvenster dus) de subsleutel Attachments
Klik op die nieuwe subsleutel Attachments
In het rechter deelvenster de registerwaarde SaveZoneInformation maken van het type DWORD (32-bits)-waarde, erop dubbelklikken en die de waarde 1 geven.

Overigens klopt de informatie in de link van srpchulp in zoverre niet, dat de waarde van SaveZoneInformation 1 moet zijn, niet 2

Zie (bijv.) de informatie in deze link

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan