• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voor elke invoegtoepassing in Excel 2016 een knop op de taaklbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Haije

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2009
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
Office 2016 Professional Plus en Office 2010 Home & Student
Goedemorgen helpers,

op mijn werk gebruiken we sinds kort Office 2016. Één van de dingen die mij opvalt is dat er nu voor elke aangevinkte invoegtoepassing (b.v. Analyses Toolpak, Analyses Toolpak-VBA) een knop op de taakbalk verschijnt.
Is er een instelling om al die knoppen NIET te toen, maar wel de invoegtoepassingen beschikbaar te hebben?

Laatst bewerkt:
Rechts klikken op de invoegtoepassing en 'verwijderen uit lint kiezen', moet toch voldoende zijn.

Cobbe, in de taakbalk onderin het scherm staat nu voor elke invoegtoepassing een knop, niet in het Lint...

@Haije: Wat bedoel je precies? Bij geopende Excel meerdere vensters vermeld op de taakbalk of bedoel je meerdere Excel gerelateerde items/'snelkoppelingen' die 'vastgepind' zitten op de taakbalk zodat je ze met 1 klik kunt starten?

Ik vermoed het eerste. Indien ja: ik kan me herinneren dat iemand eerder klaagde dat er dan meerdere vensters waren waaruit 'gekozen' moest worden ipv. dat er maar 1 venster Excel was. Helaas weet ik niet of daar een oplossing uitkwam en ook niet wie de vraag stelde.

Tijs.

Cobbe en dnties,

zie bijlage.

Er is slechts één bestand (L&E.xlsb) geopend, maar er zijn vier extra knoppen zichtbaar op de taakbalk. Als ik één invoergtoepassing uitschakel verdwijnt er ook één knop...

Knoppen op taakbalk - Excel 2016.png

Dat is exact het probleem waar die 'eerdere vragensteller' het ook over had, dus inderdaad probleem 1 uit mijn vorige posting.

Uit mijn hoofd heb ik sowieso geen oplossing, dus ik zal straks even googelen, misschien vind ik dan wat.
Mogelijk kun je zelf ook alvast daarmee beginnen: "task bar" multiple "Excel 2016"

Zo een paar opties:
link1 (meest relevant/kansrijk in mijn ogen).
link2 (minder relevant/kansrijk in mijn ogen).

Tijs.

@dnties, bedankt voor je bericht.

in eerste instantie leek de eerste optie inderdaad iets te doen, maar nadat ik de invoegtoepassingen weer aangezet had verschenen ook de "lege" knoppen weer.....

Werk je toevallig met Citrix en de RES Workspace Manager?

Yep, daar werken we mee

Laat dan eens deze register instelling zetten:
Code:
Key: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\WOW6432Node\RES\Workspace Manager
Value: AllowExcelMinimized
Type: REG_SZ
Data: yes

edmoor, bedankt, ik zal het doorspelen!

@edmoor,

een eerste snelle test op twee servers geeft inderdaad het gewenste effect!

Bedankt voor de snelle oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan