• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2003 (oudje) dir aanmaken en bestand met naam uit cel opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

saggitarius

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2011
Berichten
34
Voor een opdrachtknop heb ik de onderstaande VBA gemaakt, maar ik krijg hem niet zo werkend zoals ik wil.

De bedoeling is dat tijdens het drukken op de opdrachtknop er een map aangemaakt wordt in de map D:\help, die nieuwe map krijgt de naam van hetgeen in cel "C5" van het Excel bestand vermeldt staat (stel "vuur").

Eveneens tijdens het drukken op de opdrachtknop wordt het Excel bestand opgeslagen onder de naam van hetgeen vermeldt staat in cel "i2" en moet direct in de hiervoor genoemde map geplaatst worden (dus: D:\help\ "C5").


De VBA code die ik tot nu heb is:


Sub opslaan()

MkDir "D:\help" & Range("C5").Value
ActiveWorkbook.SaveAs "D:\help" & Range("i2") & ".xls"

End Sub


Weet iemand de oplossing (of misschien kan het niet)?
 
Mogelijk moet er nog een \ achter D:\Help, want die zal wel niet helemaal vooraan staan in cel C5 (en ook niet in I2):

Dus test met:
Code:
Sub opslaan()

MkDir "D:\help\" & Range("C5").Value
ActiveWorkbook.SaveAs "D:\help\" & Range("C5").Value & "\" & Range("i2").Value & ".xls"

End Sub
 
Aanvullend vraagje

Hoe kan ik in de genoemde (juiste) oplossing voorkomen dat de aangemaakte map overschreven wordt (geeft foutmelding).
Het bestand in de betreffende map mag overigens wel overschreven worden.
 
Zo;
Code:
Sub opslaan()
    Dim s_dir As String
    
    s_dir = "D:\help\" & Range("C5").Value
    If Dir(s_dir, vbDirectory) = "" Then MkDir s_dir
    ActiveWorkbook.SaveAs s_dir & "\" & Range("I2").Value & ".xls"
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan