Windows Server 2012 R2

Status
Niet open voor verdere reacties.

hollander95

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2012
Berichten
391
Dag allemaal ,sinds gisteren kan ik niet meer connecteren met mij thuis server Windows Server 2012 R2.
Ik krijg een futmelding met licentie rdp.Ik heb op google gevinden dat ik de licentie moeten verwijderen :
( The solution is delete the following registry key:HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MSLicensing )
nu krijg ik de melding de externe sessie is beeindigd omdat er geen remote desktop-licentieservers beschikbraa zijn die een licentie kunnen verlenen.weet iemand misschien hoe ik het kan fixen.
Alvast bedankt
 
CAL's aanschaffen en een licentieserver inrichten (kan evt. op dezelfde server, niet geprefereerd, maar het kan).

Overigens zou ik dan sterk het idee krijgen dat je de W2012R2 server de rol van Terminal Server/RDS server hebt gegeven, maar (indien ja), waarom heb je dat gedaan? Je mag met elke Windows server 2x via RDP verbinden zónder hem als Terminal Server in te richten en (dus) zónder de verplichting CAL's te hebben en zónder verplichting een licentieserver in te richten.
Dus als er nooit meer dan 2 gebruikers tegelijkertijd zijn ingelogd via RDP dan zou ik die rol er weer afhalen.

[Uit mijn hoofd] mag je 120 dagen 'spelen' met de rol van Terminal Server, en daarna moet je CAL's hebben aangeschaft en een licentieserver hebben ingericht etc. En anders de rol weer verwijderen, natuurlijk.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor je reactie , ik heb Terminal Server/RDS server geinstalleerd.dan moet ik de role verwijderen .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan