Pc afsluit problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nickootes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jul 2017
Berichten
1
Mijn Windows 10 pc heeft al anderhalve week het probleem dat de afsluitknop op het bureaublad niet werkt en als ik via ctrl alt delete op afsluiten klik begint hij met afsluiten maar dit blijft eeuwig duren (4uur is het langst dat ik heb gewacht).
Dus ik zocht op internet naar oplossingen en probeerde wat ik vond op deze site:*http://www.computeridee.nl/workshop/wat-moet-je-doen-als-windows-10-niet-meer-afsluit/
De eerste oplossing werkte voor een paar dagen, maar daarna kwam hetzelfde probleem weer terug.
Dus probeerde ik gister de tweede oplossing, maar nu is het nog erger.
Mijn pc start nog goed op maar nadat ik inlog blijven het bureaublad en de startbalk zwart, ik kan wel mijn muis bewegen en met ctrl alt delete taakbeheer starten werkt ook.
Maar ik heb echt geen idee meer wat ik kan doen om dit op te lossen.
Heeft één van jullie een idee? Alvast bedankt.
 
Eerste wat ik zou doen is Windows zo "schoon" mogelijk opstarten, dus zonder anti-virus, zonder autostartende zaken etc.
Start msconfig.exe
Kies Selectief opstarten en vink uit: Opstartonderdelen laden
in tabblad Services: Vink eerst aan "Alle Microsoft-services verbergen" en klik daarna op "Alles uitschakelen"
Klik op OK en dan op "Opnieuw opstarten"
PS: Als (zodra "schoon opgestart") de Windows Firewall service is gestart, dan, schakel die ook (tijdelijk) even handmatig uit via services.msc (verander niets aan de opstartinstellingen etc.)

Helpt dit, dan selectief weer (Opstarten en Services) zaken inschakelen in msconfig.exe, herstarten en testen totdat je de schuldig(en) gevonden hebt.

[Om de originele status te herstellen, in msconfig.exe kiezen voor Normaal opstarten. Klik op OK en kies voor "Opnieuw opstarten".]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan