Synology Hyper Backup failed to connect destination usb

Status
Niet open voor verdere reacties.

damnsharp

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Berichten
1.385
Hoi,
Ik heb een back-up job bij Synology Hyper Backup ingesteld voor dagelijkse back-up. Ik heb twee USB schijven. Ik wil deze dagelijks wisselen maar krijg de melding dat Hyper Backup de USB schijf soms wel en soms niet kan vinden.
Het lijkt erop dat de back-up job aan 1 van de 2 schijven gekoppeld zit. Klopt dat?
Dan zou ik 3 schijven moeten gebruiken, 1 voor de maandag, woensdag; de andere voor de dinsdag en donderdag en de 3e voor de vrijdag.

Thanks!
 
Alles staat in het volgende citaat:
I ran into this recently after the DSM 6 update, with Hyper Backup. I used to have two drives, which I set up with the same share name, that I would swap out daily. Worked like a charm, low maintenance, easy to do. Hyper Backup indeed now ties each backup task to the physical hardware, likely in the index/database/task files that it creates in the root of your backup folder on the drive. I've tried getting it to re-link the task, as well as trying to copy the index files from one drive to the next to fool it into thinking it's the same drive. That resulted in the drive running out of space because as far as I know, it copied data over twice, not recognizing the original data.

The solution I've come up with is to create two backup tasks, one for each drive. The drives I formatted and assigned different share names to (ending with -1 and -2 for easy identification.) I then created a task for one drive, and the other, both set to daily. What will happen is they'll alternate - one will fail every day, and one will succeed. So I get two emails every day, one for the fail and one for the success. Slightly less convenient, but it works, and ultimately I still have the convenience of simply unplugging and plugging in the drives each day.

Oftewel: Maak 2 dagelijkse backup-taken en laat die (bijv.) 10 minuten na elkaar starten. De ene voer je uit op externe disk1, de andere op externe disk2.
Elke dag faalt er dan 1 van de 2 dagelijkse backup-taken, de andere loopt wel (omdat daar dan toevallig de juiste schijf van aangesloten is).
TIP: Ik begrijp dat een Diskstation wel eens in de war raakt als aan dezelfde poort een andere USB stick/schijf wordt aangesloten. Dus ik raad je aan om voor Disk1 steeds dezelfde 'eigen' USB poort op de Diskstation te gebruiken en voor Disk2 steeds dezelfde andere 'eigen' USB poort.

En dat de backup-taak gekoppeld is aan een medium (in jouw geval: een specifieke externe harde schijf) staat ook hier aangegeven:
een back-upopslagplaats kan uitsluitend met een back-uptaak worden gekoppeld.
Wel kan (als bijv. de externe schijf overleden is) een bestaande backup-taak gekoppeld worden aan een nieuw aangeschafte externe schijf etc. Op dezelfde webpagina:
Selecteer Opnieuw koppelen met een bestaande taak om bestaande back-upgegevens op een doel te gebruiken. Met opnieuw koppelen kunt u rechtstreeks de back-upgegevens van een andere taak gebruiken.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Top Tijs!! :thumb: Ik dacht al zoiets en had al Googled maar kon het specifiek niet vinden. En je hebt extra info erover wat heel nuttig is. :)
Goede toevoeging van de USB poorten, maakt het wel lastiger maar ik denk dat het beter daarmee werkt.

Ik sluit de vraag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan