zelfgebrande dvd niet meer af te spelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerardbaart

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2007
Berichten
191
Hoi allen,

Ik weet niet waar deze vraag het beste thuis hoort. dus vandaar maar hier.

Mijn probleem is het volgende.
Enige jaren geleden heb ik videobanden van privéopnamen op DVD gezet.
Deze dvds waren dan af te spelen op een gewone dvd speler.
Ik was ze een tijdje kwijt maar nu zijn ze weer opgedoken tijden een flinke opruiming.

Nu wilde ik ze weer bekijken, heb geen dvd speler meer maar wel laptop met VLC player dus dat moet werken dacht ik.
Op de dvds staan VIDEO-TS bestanden welke ik gewoon zou moeten kunnen afspelen.
Maar op de meeste DVDs staat niets meer. alleen maar een INI bestand.
ik weet zeker dat ik ze jaren geleden heb bekeken dus het moet er ergens zijn maar ik zie niets.
iemand een idee hoe ik die VIDEO-TS weer tevoorschijn krijg
 
DVD's bevatten geen INI bestand dus waar die vandaan komt is mij een raadsel. Daarnaast zijn zelf gebrande DVD's slechts beperkt houdbaar. Het zou dus kunnen zijn dat ze inmiddels lijden aan wat DVD rot wordt genoemd.
 
DVD's zijn ook niet de meest toekomstbestendige media die er bestaat. En de vraag is ook hoe je ze bewaard hebt? In het donker? Misschien is de map VIDEO_TS verborgen, maar dan zou VLC-player het direct moeten kunnen openen. Of anders is de DVD verouderd/beschadigd.

Daarom altijd belangrijke data op een externe HD zetten. Heb ik ook gedaan met mijn halve TB aan familievideo's.
 
Wat edmoor zegt in zijn eerste regel: Die dvd's met alleen .ini bestand zijn geen normale video-dvd's.
Het zou mij niet verbazen dat dat gewoon data-dvd's zijn met meerdere brandsessies erop en dan in een of meerdere sessies dan .MPG, .WMP of ander standaard video-bestand(en), mogelijk niet-gefinalizeerd.

Theoretisch (zou jij je moeten kunnen herinneren) kunnen ze mogelijk ook als (Super) Video CD gebrand zijn, maar dat is (tegenwoordig) een zodanig exotisch CD/DVD soort, die zie je zelden meer. In een van de submappen zou dan een .MPG bestand moeten staan. Wordt trouwens ook gebruikt voor het opslaan van foto's als een diashow.

Of een DVD/CD multi-sessie is zijn meerdere programma's voor om dat te zien/bepalen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Waar staat er in die ini-bestanden? Misschien kunnen we daarmee een knoop doorhakken? Blijkbaar zijn de DVD's dan niet uitgerust na het branden, en dat is zonde nu je ze nodig lijkt te hebben.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan