alternatief voor Windows Media Player

Status
Niet open voor verdere reacties.

fbruin

Verenigingslid
Lid geworden
7 jun 2002
Berichten
24
beste mensen,

Ik maak al heel lang gebruik van Windows Media Player. Ik rip CD's in dit programma en speel de nummers af.
Dat tot tevredenheid.

Wat ik vervelend vind is dat ik van WMP niet de gelegenheid krijg om zèlf mijn CD's in te delen.
WMP maakt mappen gesorteerd op "artiest/uitvoerende" in plaats van op "album/CD-naam"

Weet iemand hoe ik dit kan veranderen of weet iemand een mediaspeler voor mij, die mij
wèl de mogelijkheid biedt om mijn CD's naar eigen inzicht te ordenen.
De mogelijkheid van CD's rippen wil ik echter graag behouden!

Met vriendelijke groet,
Frank Bruintjes
 
Je bedoelt dat, tijdens het rippen, er .WMA of .MP3's worden geschreven met bestandsnamen en/of mapnamen die je niet aanstaan?

In Windows Media Player:
Alt+O en dan 'los' een O (oftewel: open Opties), ga in tabblad Muziek rippen, klik op knop Bestandsnaam, vink aan: Artiest, Album, Nummer, Titel van nummer (zet ze ook in die volgorde, staan bij mij direct al goed) en klik op Toepasssen.
Daarna in tabblad Mediabibliotheek aanzetten:
Aanvullende gegevens van Internet downloaden
Namen van muziekbestanden via instellingen voor rippen wijzigen
Muziek in map met geripte bestanden opnieuw indelen met instellingen voor het rippen van muziek
daarna op OK klikken.

Ik heb zojuist met die instellingen geript (Computer World van Kraftwerk), en de map die is gemaakt ziet er zo uit:
Muziek\Kraftwerk\Computer World
De bestanden in die map zien er zo uit:
Kraftwerk Computer World 01 Computer World
Kraftwerk Computer World 02 Pocket Calculator
...
Kraftwerk Computer World 06 Home Computer
Kraftwerk Computer World 07 It's More Fun to Computer

Overal staat er (verborgen) .mp3 achter, want ik rip naar MP3 formaat.

Is dit wat je zoekt? Anders even goed duidelijk maken wat en hoe.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Alterbatief voor WM player

Om te beginnen alle waardering voor de poging van Tijs uit Zaanstad om mij te helpen.
Meteen al veel geleerd over het aanpassen van Windows Media Player.

Toch is mijn probleem nog niet opgelost. Maar misschien was ik niet duidelijk genoeg....

Momenteel is mijn map voor muziek (C:/Bruintjes/MyMusic) ingedeeld op artiestennamen.
Ik ben liefhebber van HaFa-muziek dus onder "Marinierskapel" zijn door WMP verschillende
(geripte) CD's ondergebracht.

Wat ik echter wil bereiken is dat de Windowsmap C:/Bruintjes/MyMusic niet
is ingeddeld op artiets/uitvoerende maar op de naam van de CD.

Ik heb de door Tijs voorgestelde procedure uitgevoerd, met dien verstande dat ik
"artiest" in het geheel niet heb aangekruist (bij Media rippen), maar dat had niet het
gewenste effect.
Ik had dus verwacht dat WMP de mappen ibn WindowsVerkenner zou veranderen, maar
ik heb alleen maar een wijziging bìnnen WMP waargenomen.

Graag verdere hulp!

Frank Bruintjes
 
Bij nader teruglezen bleek ik je vraag verkeerd gelezen te hebben. Ik heb (om te testen) nu een andere cd geript, maar ik krijgt het (ook) niet voor elkaar om in Windows Media Player de mapindeling Muziek\Artiest\Album om te bouwen naar iets als Muziek\Album\Artiest

Enige wat ik nog heb kunnen vinden is dat in de registry (dus zichtbaar en aanpasbaar in regedit.exe ) de voorkeuren staan in de registersleutel
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MediaPlayer\Preferences
Mocht ik nog wat relevants vinden m.b.t. de instellingen in de registry, dan laat ik dat nog weten.

Een alternatief met jouw wensenpakket, incl. rip mogelijkheden, heb ik zo snel niet bij de hand, hopelijk anderen wel.

Tijs.
 
Iets wat ook kan rippen (Tools -> Rip Audio CD) en wat ook je mediabibliotheek kan beheren etc. is MediaMonkey
Zie hier wat je mogelijkheden zijn m.b.t. (o.a.) de formattering van mapnamen en bestandsnamen van de te rippen cd tracks.
Lijkt mij dat er wel bij zit wat je zoekt, iets als:
<Album>\<Track#:2> <Title> <Artist>

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb jaren lang met plezier audiograbber(voorheen audiocatalyst) gebruikt, hiermee kan je datgene instellen wat je wilt.
De cd kan worden gevonden via de cddb, je kan aangeven waar en hoe je die wilt bewaren, als artiest en/of albumnaam.
Voor hogere kwaliteit mp3 zal je mogelijk een extra gratis plugin nodig hebben
 
@jackall en macguy: Graag niet vergeten dat de vragensteller een mediabibliotheek beheer-/afspeelprogramma zoekt dat (ook) CD's kan rippen en waar hij eisen kan stellen aan de map- en bestandsnaam waar onder de geripte audio wordt opgeslagen.

Audiograbber kan CD's rippen en is redelijk flexibel onder welke map- en bestandsnamen die opslaat, kan ook wat afspelen maar is geen mediabibliotheek.
VLC Player heeft een (beperkte) mediabibliotheek functie maar kan (zover ik weet en zojuist getest) geen CD's rippen (wel (onbeveiligde) DVD). Overigens moet de mediabibliotheek wel eerst aangezet worden in Extra -> Voorkeuren -> [zet Weergave-opties op Alles] -> Klik aan. dus in de sectie Afspeellijst: Mediabibliotheek gebruiken

Dus (zover ik kan zien) doet geen van de 2 voorgestelde programma's wat de vragensteller wil.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,

Ik ben afgelopen weekend aan de slag gegaan met mij geadviseerde programma Media Monkey
en INDERDAAD
-- ik kan er CD's mee rippen
-- ik kan mijn muziek indelen op Album

Hartelijk dank aan allen die hulp geboden hebben, in het bijzonder Tijs !!!

Frank Bruintjes
 
Tot je dienst. Fijn dat je ermee geholpen bent.

Graag nog de vraag als opgelost aangeven:
Ingelogd op het Helpmij forum en deze vraag geopend, dan doen (2 opties, kies er 1 van):
a. Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]
b. Rechts onderaan de startposting (dus rechts onderaan posting #1) kun je ook de vraag de status opgelost geven.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan