Dvd omzetten naar mp4

Status
Niet open voor verdere reacties.

antwanes

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2013
Berichten
97
Hoi mensen,

Ik heb een vraagje.
Ik wil graag een dvd omzetten naar mp4 voor op mijn tablet. Met wat voor software kan je dit het beste doen?
Is het zo dat je altijd meerdere filmpjes krijg als je een dvd omzet naar mp4?

Groetjes!
 
Bedankt voor de snelle reactie!

Ik had ook ondertussen een programma van vso gevonden?

http://www.vso-software.fr/

Nu kan ik de video omzetten in verschillende mp4 formaten. Welke is dan het beste qua kwaliteit?

xvid + AAC
divx + AAC
Mpeg4 + AAC
H264 + AAC
 
Eigenlijk zijn ze alle 4 prima. Je komt vanaf DVD en dat blijft DVD kwaliteit, welke je ook kiest. Op je tablet zal het beeld sowieso prima zijn vanwege het kleine scherm. Kijk dus welke het kleinste bestand qua grootte oplevert.
 
Beeld- en audiokwaliteit worden grotendeels bepaald door de "bitrate", uitgedrukt in M- of Kb/s, (Mega- of Kilobit per seconde).
Die bitrate kun je met de meeste conversie programma's zelf instellen, soms in de 'advanced' instellingen. Bij een aantal programma kun je alleen kiezen voor: snel of langzaam, gewone of hoge kwaliteit;
hierbij worden dan verschillende bitrates gebruikt. Er zijn nog andere instellingsmogelijkheden, maar die zijn voor echte videotechneuten. Zelf iets over bitrate weten is redelijk basic.

Hoe groter het beeldscherm, hoe hoger de bitrate moet zijn. Maar bij converteren heeft het geen zin om een hogere bitrate dan je bronbestand te kiezen.
In het geval van een tablet heb je vaak ook te maken met hardware die niet gemaakt is op beeldkwaliteit, daarbij moet een apparaat harder werken bij een hoge bitrate, en raakt de batterij eerder leeg.
Wat voorbeeld getallen voor goede kwaliteit:
Van een DVD naar een mp4 : 2Mbit voor beeld en 384 Kbit voor stereo geluid.
Van een Bluray naar een mp4: 20Mbit voor beeld, 480 Kbit voor Dolby Digital.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan