oude webcam in vista installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Quickcam.exe
Proces ID 9080
Gebruiker rachel
Domein PC_van_rachel
Locatie C:\Program Files\Logitech\QuickCam\QuickCam.exe
Geheugengebruik 25 MB

USB-videoapparaat
Apparaatsoort Camera/scanner
Apparaatnaam USB-videoapparaat
Fabrikant Logitech
Locatie 0000.001d.0007.003.000.000.000.000.000
Stuurprogramma
Datum 6-21-2006
Versie 6.0.6002.18887
Bestand C:\Windows\system32\drivers\usbvideo.sys

ony Visual Communication Camera VGP-VCC6
Apparaatsoort Camera/scanner
Apparaatnaam Sony Visual Communication Camera VGP-VCC6
Fabrikant Ricoh Co Ltd
Locatie 0000.001a.0007.003.000.000.000.000.000
Stuurprogramma
Datum 4-2-2007
Versie 6.1005.209.0
Bestand C:\Windows\system32\R5U870Xu.ax
Bestand C:\Windows\system32\DRIVERS\R5U870FUx86.sys
Bestand C:\Windows\system32\DRIVERS\R5U870FLx86.sys
Bestand C:\Windows\system32\drivers\usbvideo.sys


Het 'blauwe' apparaat kan ik even niet 'plaatsen'?

Verder kwam ik in het lange .txt bestand nog de cocimanager tegen. Je kunt er hier wat meer over lezen : Klik
 
Laatst bewerkt:
zou het blauwe de vaste camera op de laptop zijn , hier staat bij motion eye
 
p.s het lijkt heel ingewikkeld te worden, is het toch niet beter voor zo iets belangrijks ( vernieling vasleggen) dat ik een nieuwe koop. En als jullie dat ook vinden , welke is de beste voor mijn laptop met vista 32 bits
 
Om te voorkomen dat ik mogelijk een ander spoortje ga volgen dan het eventueel binnenkort te lezen advies van Dnties, wacht ik even met een heel concreet advies / workaroundje voor je. De 'pest' op sites als deze is dat soms teveel mensen wat gaan roepen en dat een probleemhouder dan door de bomen het oerbos niet meer ziet. Gelukkig zijn we hier slechts met ons 3-tjes over jouw probleem aan het 'stoeien', maar oh, oh, ik ben ook nog wel eens op een ander forum te vinden en daar 'vliegen' de "doe-dit", "doe-zo" je soms om de oren.

Als je het dus niet erg vindt, dan wacht ik even op hetgeen Dnties gaat posten.
 
Laatst bewerkt:
ok , ik wacht even af. vind dit te belangrijk zo als je boven wel leest wat de reden is.
 
Maar even terzijde. Ik zag in het Speccy logje dat er ook de nodige 'social media' en 'aanverwante dingen' / verwijzingen zijn. Daar is op zich niks mis mee, maar toen ik die verwijzingen zag, ben ik op zoek gegaan naar een progje dat dan eigenlijk op je machine niet mag ontbreken en je raadt het al? Het ontbreekt op jouw machine. Heb jij ooit wel eens van Mbam gehoord? Zo nee, download hier de gratis versie, installeer het en laat het een snelle scan MAAR daarnaast later OOK een uitgebreide systeemscan doen.

Aangezien het de gratis versie is, biedt het geen realtime internetbeveiliging maar mag (moet je) 1x per week of 1x per maand, handmatig even scannen. Mocht je nu denken "Ik heb toch een virusscanner?" dan ja, die heb je, maar Mbam doet méér. Niet elke rotzooi / gedragingen van progjes / weblinkjes / downloads etc. etc. worden door je antivirusprogje gedetecteerd. Mbam is daarom een aanvulling op je antivirussoftware.
 
Laatst bewerkt:
ok staat op laptop, is een oude van mijn zoon en laat hem meteen draaien. word nog af en toe een keer door hem gebruikt , daarom laat ik de virus scanner die via een winkle loopt daar niet op mee draaien. vind mijn eigen met bankgegevens te belangrijk en deze oude niet
 
Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd!

Een maandje of 6 geleden klaagde één van mijn familieleden over een trage laptop. (zij had geen Mbam draaien). Ik heb het ding even meegenomen, Mbam erop gezet en er werden iets van 374 vervelende 'beestjes / dingetjes' door Mbam gevonden.
 
hij draait nu, en inderdaad deze laptop is heeeeeeel traag. laat ook even weten wanneer die klaar is en wat die ook heeft gevonden.
 
Vergeet niet om naast de snelle (en kortdurende) scan, op een later moment óók de volledige (en alle schijven uitputtend bekijkende) systeemscan te doen. Die kan een uur tot soms 2 uren duren...... Doe op moment verder niets met de machine, anders vertraag je scan. De scan "lust" graag processor/verwerkings/rekenkracht.
Je gaat wel vinden waar die staat, anders roep maar even. Zet dan daar ook het vinkje bij 'rootkits' aan.
 
Laatst bewerkt:
klopt , ik heb nu de snelle scan lopen, en doe later de uitgebreide
.
 
In afwachting van de reactie van Dnties.
Als je naar het configuratiescherm gaat, programma's en onderdelen (of heette dat onder Vista "software"?), wat tref je daar allemaal voor software aan die je kunt linken aan Logitech / de webcam?
 
onder programma´s ,logitech camera-stuurprogramma en logiteck quickcam
 
Het is een Logitech HD Webcam C270
Support voor dat apparaat: hier
Driver- (etc.) software voor Vista: hier

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@Willem 2 : we gaan lezen of je de camera nu draaiend krijgt. Zo nee, roep maar, dan proberen we iets anders.
 
niet te geloven, hij werkt. helaas is hij uitgevallen doordat ik hem op de tafel had gezet en hij te warm werd. ik laat hem even afkoelen en start hem opnieuw op. als ik dat gedaan heb zal ik een shot als bijlage meesturen met mijn duim omhoog zodat jullie 2 ook zien dat hij het doet. GEWELDIG WAT JULLIE AAN TIPS EN OPLOSSINGEN HEBBEN. p.s. nadat ik de foto heb opgestuurd ga ik hem weg zetten om opnames van mijn auto te maken voordat deze weer beschadigd raakt. nu al 2 achterlichten , voorbumper en achterbumper en zijkant,hopelijk kom ik er nu achet wie me dat flikt.
Hoe kan ik jullie laten weten als dit gebeurt en ik heb opnames en ga er mee naar de politie. Ben jullie er wel dankbaar voor en wilde dat dan graag laten weten als dat door dit gelukt is, of ze moeten de cam zien en geen vernieleingen mere aanrichten.

nogmaals bedankt en ik zet straks een shot met mijn duim omhoog erbij.

met vriendelijke groet willem
 
Ok, mooi dat het weer werkt. :thumb:

Wat je andere vraag betreft : gewoon in dit draadje t.z.t. een vervolgbericht plaatsen, dan gaan wij dat vanzelf lezen.
 
Oh, da's een term die we hier (als oudgedienden) nogal eens gebruiken :

jij stelde in bericht 1 een vraag, er kwamen antwoorden, jij reageerde etc. etc. zo groeide dit 'draadje'. (een gestelde vraag in een topic wordt ook wel eens een draadje genoemd)

Zo kun jij ook zomaar TS worden genoemd door mensen die jou proberen te helpen. Da's geen foute naam, maar dat TS staat voor 'Topic Starter' (hij die de vraag heeft gepost) en wordt nogal eens gebruikt voor mensen die lange / exotische namen hebben. TS typt immers vlotter weg dan : JeRry76VanDaelen.......... ;) :D
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan