verifivcatie ipadres

Status
Niet open voor verdere reacties.

bikkel009

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2016
Berichten
26
beste

ik heb een printer xerox phaser 6180MFP-D
en wil scans op mijn pc ontvangen
als ik het netwerkadres invoer 192.168.0.10
kom ik netjes op mijn printer terrecht
maar als ik het adresbook wil wijzigen om mijn pc aan te melden
wordt er gevraagd om verificatie via een gebruiksnaam en wachtwoord
instellingen van mijn router gebruikt
maar geen resultaat
ingelogd op mijn router dus de gegevens kloppen
dus moet waarschijnlijk een ander gebruikersnaam en wachtwoord zijn
op de printer gezocht maar niks te vinden ook de handleiding geeft geen resultaat
internet afgezocht maar niks gevonden

heeft iemand een oplossing ??
alvast bedankt
 
inlognaam van je computer en je wachtwoord?
ik roep maar iets.
 
Welk adresboek? Om de scans naar toe te laten sturen? Dus scan_naar_e-mail?
Of
(mogelijk waarschijnlijker): Scan_naar_map? Dus scannen naar een gedeelde map op je computer?
Indien dit laatste: Dan zul je toch eerst een map moeten delen op je computer en daarna zijn inderdaad gebruikersnaam+wachtwoord op jouw computer te vermelden met het bijbehorende wachtwoord die rechten heeft op die gedeelde map.

Zou ook handig zijn dat je even aangeeft welk deel van de handleiding (vermeld hoofdstuk, paragraaf en paginanummer) je nu probeert uit te voeren. Handleiding (* klik *)
Ik vermoed dus ergens in Hoofdstuk 7 ("Scannen"), en dan specifiek (zie paragraaf 2) ergens vanaf pagina 7-6 ("Scannen naar een computer in een netwerk")

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Beste Tijs

Bedankt voor de response
Het gaat inderdaad om hoofdstuk 7
Ik heb netjes de gedeeldemap gemaakt zoals beschreven
Maar loop vast in het stukje adres maken met centreware IS
Typ het ipadres in en krijg netjes de printer te zien maar zodra ik het adresboek aanklik wil hij een gebruikersnaam en wachtwoord
 
Ik meen het volgende te begrijpen:
a. Je maakt verbinding met de printer op diens ip-adres vanuit je webbrowser (Google Chrome, Firefox, Internet Explorer, Edge, Opera etc.)
Je logt niet in op de printer.
b. Je klikt op het adresboek en meteen word je om een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd. Je hebt dus nog niets kunnen instellen/toevoegen in het adresboek.

Dat geeft mij het idee dat je om het admin-gebruikersnaam en -wachtwoord gevraagd wordt op dat moment. Standaard heeft deze all-in-one niet zo'n admin-gebruikersnaam en -wachtwoord, dus zie pagina 3-2 en 3-3 in de gebruikershandleiding hoe zo'n admin-gebruikersnaam en -wachtwoord in te stellen. Daarna verwacht ik dat je geen problemen meer hebt zodra je het adresboek aanklikt: Mocht er dan weer zo'n gebruikersnaam en wachtwoordvraag ontstaan, geef dan het zojuist ingestelde admin-gebruikersnaam en -wachtwoord in, en je zou toegang moeten hebben.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Tijs

Bedankt voor de info
Ik heb er even naar gekeken
En denk ook dat daar het probleem zit.
Helaas is daar al een wachtwoord ingevoerd alle mogelijke standaard oplossingingen gebruikt
Maar geen van deze werkt
Gezocht of ik de printer terug kan zetten naar fabrieksinstellingen maar nog niks gevonden
Ga nog even veder zoeken

Gr
Bikkel009
 
Zo een paar tips, mogelijk helpt er iets van:
a. Na 3x foutief proberen moet de printer uit en weer aangezet worden, meen ik gelezen te hebben, om nieuwe pogingen te kunnen doen. Kan evt. puur slaan op het configureren via het bedienpaneel.

Standaard schijnt te zijn als gebruikersnaam+wachtwoord:
Gebruikersnaam: admin
Wachtwoord: 0000 of 00000 of 1111 of gewoon leeg laten
b. Beste eerst de huidige configuratie uitprinten, want die gaat verloren met een reset naar fabriekswaarden: link
Resetten naar fabriekswaarden: link
Probeer eerst de bovengenoemde link, anders kun je ook nog deze link proberen.
Ook kwam ik uit een andere bron nog deze 2 tegen. Het eerste citaat lijkt mij alleen de netwerkverbinding te resetten:
At the control panel: System > Admin Menu > OK > Network Settings > OK > Initialize NVM > OK > Yes
Power OFF the machine using the power switch located on the right side of the machine, toward the back. Press the power switch to the (O) position.
Press and hold the [OK] button on the Control Panel.
Continue to hold the [OK] button and power ON the machine. Keep the [OK] button held down until the Ready screen is displayed. The password is now reset to the default Control Panel password, which is 00000.


Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hoi tijs

Helemaal top
ik kan in het adresboek komen
Bedankt voor de hulp ga de topic sluiten

Gr bikkel009
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan