HDD plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nurbeb

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2010
Berichten
61
Onlangs heb ik een desktop van een vriend overgenomen, alleen de harde schijven, 2 stuks waren er uit gehaald.
Ik heb in de pc een SATA HDD gezet en opgestart en ik kreeg het volgende scherm:

DSCN0005.JPG

Drukken F1 0f F8 resulteert na ca. 1-2 min. wachten erin dat het BIOS opent cq. het startvolgorde scherm verschijnt.
In het Bios scherm is de nieuw ingezette HDD te zien, na F10 en Enter begint Windows XP op te starten.
Nadat de zandloper verdwenen is, start de pc opnieuw op en herhaalt zich de volgorde, na het 1e scherm, 1-2 min. wachten
krijg ik het volgende scherm:

DSCN0008.JPG

Met optie "Windows normaal starten" herhaalt de zaak zich en met de optie "Opstartherstel starten (aanbevolen)" kom ik in de repaircyclus
waar ik uiteindelijk de mededeling krijg "Windows kan niet opgestart worden" Afsluiten.

Hoe krijg ik de zaak draaiende?
 
Zomaar opstarten met een OS die op/in een andere PC is geinstalleerd werkt niet bij oudere Windows versies.
Opnieuw een Windows versie installeren, heb je een retail key van een Windows versie?

Een Linux distro is ook een optie, Mint of Ubuntu b.v.
 
windows xp dan zou ik voor de linux versies gaan zoals lange pier aangeeft.
 
Bedankt mensen voor jullie snelle reactie, het is mij duidelijk wat ik moet doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan