Chromium geeft blanco pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomasje

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2007
Berichten
337
Ik draai Xubuntu 17.04.
Wanneer ik browser Chromium start krijg ik een blanco pagina.
Bij Instellingen staat het goed en andere instellingen kiezen helpt niet.
Ook gemaakte bureaublad snelkoppelingen naar websites geven een blanco pagina.
Bij een blanco pagina staat vreemd genoeg wel het adres in de browserbalk.
 
Laatst bewerkt:
En welke website gaat het om?
Heb je toevallig een ad-blocker of iets dergelijks draaien die deze misschien blokkeert?

Probeer bijvoorbeeld een www.google.nl te gebruiken als startpagina.
 
Ik krijg bij elke webpagina een blanco scherm... met wel het adres van die website in de browserbalk. Ik heb geen ad-blocker geinstalleerd.
 
Laatst bewerkt:
Heb je al eens een traceroute naar een site geprobeerd in de commandline?
 
Voordat ik op je suggestie inga voor de duidelijkheid het volgende. Als ik Chromium heb gestart is de pagina zoals gezegd blank met in de adresbalk wel het adres van de startpagina die is ingesteld in Chromium, Als ik vervolgens op het bureaublad op een gemaakte snelkoppeling naar een andere website klik krijg ik wel die site te zien. Maar als Chromium nog niet is gestart en ik klik dan op genoemde snelkoppeling krijg ik een blanco pagina.
 
Ik heb geen ad-ons geinstalleerd dus dat kan het niet zijn. En het resetten van Chromium werkt niet. Herinstalleren helpt ook niet.
 
Wordt de pagina standaard in full screen getoond? Maak hem dan eens kleiner en daarna terug naar full screen.
 
Als ik Chromium start heb ik zoals gezegd een blanco browserscherm. Wanneer het scherm vervolgens full screen maak en weer terug, dan is tot mijn verbazing de linkerhelft van het scherm geheel zwart en de rechterhelft blank.
 
Ik ken Chromium verder niet maar kijk eens in de instellingen ervan of je iets met hardware of software rendering qua instelling kan wijzigen.
 
Deze instelling stond AAN:

"Hardwareversnelling gebruiken indien beschikbaar"

Nadat ik die had UITgezet was mijn probleem verdwenen. Kun jij mij in het kort uitleggen wat dat betekent?
 
Ik ben in mijn schik met mijn toenemende kennis van de Engelse taal, maar zo'n lap Engels daar kan ik helaas weinig mee. Uit andere (Nederlandstalige) uitleg die ik vond trek ik de conclusie dat er waarschijnlijk een conflict is tussen mijn grafische kaart - die overigens supermodern is want het is een net gekochte pc van 1100 euro - met Xubuntu.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat niet zozeer om Xubuntu want Firefox doet het tenslotte wel goed, maar volgens mij ondersteunt Chromium vanaf een bepaalde versie die hardwareversnelling niet meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan