Moeilijkheid met geluid in verbindingen tussen 2 TV’s .

Status
Niet open voor verdere reacties.

flamgen

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Berichten
46
GEGEVEN :
• Ik werk met de digicorder van Telenet.
• In mijn living staat mijn TV 1.
• Daarop bekijk ik dus de digitale uitzendingen en mijn opnames.

• Ik heb nu een 2e TV geïnstalleerd in een andere kamer op hetzelfde verdiep.
• Ik heb mij de “Gigavieuw 821 van de firma Marmitek” aangeschaft om de beelden en geluid zonder kabels door te sturen van mijn digicorder naar mijn TV2.
• In de 2e kamer bedien ik dus - met de afstandsbediening van de digicorder - alles wat er doorgestroomd wordt van zenders alsook mijn opnames.

• De beelden komen perfect door.
• Maar in het geluid zit er een brom, zowel bij de directe digitale uitzendingen der zenders, als bij de opnames van de digicorder.
• Bij navraag bij de firma van mijn TV2 melden die het volgende ;
o De brom kan veroorzaakt worden doordat het volume van de tv helemaal vol open staat en u het geluid regelt via de decoder
o Elk signaaltje wat binnenkomt op de tv wordt dan vol versterkt. Een klein ruisje wordt dan al een flinke brom.
o Oplossing is om het tv volume lager in te stellen.
• Maar dat houdt geen steek want ik heb reeds alles uitgeprobeerd en de brom blijft.
• Bij navraag bij de firma Marmitek meldden die mij het volgende :
o Hun “Gigavieuw 821” zendt enkel beeld en geluid door maar er is geen mogelijkheid van aanpassing aan sterkte of wat dan ook.

VRAAG :
• Heeft er iemand ervaring met de “Gigavieuw 821 van de firma Marmitek” ?
• Heeft er iemand een oplossing voor die brom ?
• Heeft er iemand een andere oplossing voor mijn doorzending – zonder brom.


Flamingo :shocked:
 
Misschien een rare vraag, heb je gedacht aan het omwisselen van de voedingadapters van de Marmitek?
 
Beste Whittey,

Wat bedoelt U met "voedingadapters ".
Zowel aan de "zender" als aan de "ontvanger" is er enkel een kabel voor de voeding-electriciteit.

Flamingo
 
Beste Whittey,

Ik dachte het al dat U deze bedoelde.
Ik kan ze niet verwisselen want ze zijn beiden verschillend : de zender heeft een "boxvorm" en de ontvanger heeft een " ronde vorm".

Flamingo :shocked:
 
Besten,

Dit euvel is op heden 24.08.2017 nog steeds NIETS opgelost.
Heb de firma van mijn 2e TV gecontacteerd - hun uitleg is ???? en niets helpt.
Heb Marmitec gecontacteerd en deze hebben mij reeds 4 mogelijkheden opgegeven op uit te zoeken en niets helpt.
Heb Telenet - voor mijn digicorder - gecontacteerd, maar deze kunnen niet helpen daar hun installatie perfect werkt !!!!!!!!!!!!!!!!

Dus zoek ik verder met allerhande instellingen na te zien op al mijn toestellen en de verscheidene kabels te veranderen en te vernieuwen.

Wanneer iemand nog een voorstel heeft, gaarne

Flamingo :shocked::evil:
 
Tja, u hebt toch last van een 'groundloop', een '50 hz-je' - zoals we wel eens zeggen..
Die opmerking "De brom kan veroorzaakt worden doordat het volume van de tv helemaal vol open staat en u het geluid regelt via de decoder"
Dat is een goeie. Ik hoop dat je die opmerking snapt, omdat je zegt ' "ik heb alles uitgeprobeerd" .. dat hoeft niet, maar wel het volume vd Digicorder op 10 zetten.
Veel mensen in jouw situatie bedienen hun decoder (de digicorder dus) met de afstandsbediening van hun TV of omgekeerd. Daarbij hebben ze niet door dat er 2 versterkers in het spel zijn.
Als de eerste versterker (die van de digicorder) stil staat, en die van je TV hard, kun je inderdaad die brom krijgen.

Als dat het niet is, ga je verder zoeken. Heb je de Marmitek wel eens op de eerste TV aangesloten? Is er dan ook brom?
Heb je soms dimbare lampen of andere apparaten met adapters in je kamers? Haal daar de stekkers eens van uit de stopcontacten..
 
Hallo

Sluit mij aan bij reply #8.

Bijkomend kun je ook eens proberen of netstekkers t.v. / digibox in het stopkontakt draaien helpt...

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan