Voorwaardelijke opmaak, tussen twee velden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

WiSpi

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2015
Berichten
35
Ik heb twee datumvelden:
[Vanaf:]
[T/m:]

Dus er kan in het formulier staan :
Vanaf: T/m:
01-10-2016 13-10-2016

Nu wil ik als ik een nieuwe record invul, dat het [Vanaf] veld oranje wordt, als het laatste [T/m:] veld minder dan 25 dagen is. Voorbeeld:
Vanaf: T/m:
01-10-2016 13-10-2016
25-10-2016 (dan moet het veld oranje worden, omdat deze datum < dan 25 dagen na 13-10-2017 ligt
30-11-2017 (dan moet er niets gebeuren, omdat deze datum > dan 25 dagen na 13-10-2017 ligt.

Let op: het is niet zo dat ik op 25-10-2017 de Vanaf datum invul. Dat kan wel eens meer dan 25 dagen later zijn. Volgens mij kun je dan niet met Date() werken.
Ik heb al wat geprobeerd, maar kom er niet uit. En misschien kan dit met voorwaardelijke opmaak niet.

Graag jullie hulp en alvast bedankt

Wim
 
Het moet zelfs met voorwaardelijke opmaak, en Date() doet hier volgens mij ook niks terzake, omdat je immers twee datumvelden invult. En op basis van de ingevulde waarden moet de kleur verschijnen. Of niet natuurlijk.
 
Wordt het dan:

Als([Vanaf:] - [T/m:] < 25)=WAAR

en dan de kleur invullen?

Ik ga deze zo proberen, maar schat in dat ik dan niet krijg wat ik wens. Ben ik dan zo wel op de goede weg? Of maak ik een principiële fout?

alvast bedankt voor het meedenken.
Wim
 
Volgens mij ben je op de goede weg, maar omdat we de db niet hebben, en (ik in ieder geval) geen tijd om het zelf even na te bouwen, is het lastig om te controleren of het werkt. Als je een voorbeeldje kunt posten, zou dat dus goed helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan