OpenOffice wil niet opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

erjece

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2017
Berichten
18
Ik heb een paar maal opnieuw OpenOffice 4.1.3 geïnstalleerd maar ik krijg het programma niet aan de praat. Als ik de file sooffice.exe opstart of de shortcut op het scherm activeer gebeurt er helemaal niets. Heb ook de nieuwste Java versie geïnstalleerd, maar dat helpt niet. Ik werk met Windows 10. Is er iemand die mij kan helpen ? Bedankt
 
OpenOffice

Bedankt voor je reactie, maar dat heb ik 3 x gedaan. Helaas zonder resultaat.
 
Het ziet er kennelijk als betrouwbaar uit, maar ik zou eens grondig je computer scannen. sooffice.exe komt mij vreemd over. oooffice.exe is volgens mij wel normaal. Of je virus scanner zit in de weg.

En misschien moet je wel als administrateur werken, rechtermuisknop o.i.d.

Ik heb net nog even Open office geinstalleerd op mijn computer en dat ging perfect. Windows 10
 
Laatst bewerkt:
OpenOffice

Helaas, dat heb ik ook al geprobeerd. het exe bestand was trouwens soffice.exe. Sorry. Heb alle nu maar weer met Revo uninstaller grondig verwijderd en ook de registerverwijzingen laten verwijderen.
Maar .............. helaas. Misschien de firewall of AVG ???? Blijf zoeken. Maar bedankt voor de moeite.;)
 
In ieder geval is er grondig iets mis. "scannen met MBAM" Free versie. Kan nooit kwaad. Ben eens benieuwd. ;)
 
Laatst bewerkt:
probeer eens LibreOffice te installeren eens ook gratis
 
Zal dit weekend zeker op zoek gaan naar MBAM en ook LibreOffice eens bekijken. Bedankt alvast en als ik meer weet zal ik het zeker laten weten.
 
ze zegen dat LibreOffice beter is dan open office. LibreOffice lijkt op office 2003
 
Libre office is een afsplitsing van openoffice. Vandaar dat ze veel op elkaar lijken.
 
Ik heb inmiddels MBAM "gedraaid" met als resultaat een aantal files van reeds aanwezige anti-malware programma's. Deze in Quarantaine gezet, opnieuw opgestart en wederom geïnstalleerd (versie 4.1.3). Installatie verliep goed (zoals eerder) maar ook nu wil het programma niet starten. Ook Java 8 update 144 opnieuw geïnstalleerd omdat O.O. dat nodig heft, maar helaas, niets veranderd.
Daarna LibreOffice gedownload. Tijdens installatie de volgende melding: Waarschuwing 1946. De eigenschap System.AppUserModel.ID voor de snelkoppeling LibreOfficeDraw.lnk kan niet worden ingesteld. Daarna ging installatie gewoon verder en LibreOffice kon gewoon opgestart worden en werkt, voor zover ik kon zien, gewoon goed. Dus: Libre werkt WEL en Open NIET.
 
dan gebruik je nu LibreOffice. gooi die open office er vanaf dan is het opgelost :thumb:
 
Zal ik zeker doen. Alleen kan ik er niet tegen om niet te weten waarom OpenOffice niet wil opstarten, maar helaas zal ik mij daarbij neerleggen :(
 
Toch een beetje vreemd allemaal. Ik heb hem wel kunnen installeren, prachtig dus. En jij kunt dit helaas niet. Dan is er iets anders aan de hand. Heb je niet teveel verwijderd met REVO. (REVO) is niet aan te bevelen. Tenzij je weet wat je doet. Ik zou toch nog eens MBAM free versie erover heen laten lopen. Je moet je dan ook zelf afvragen, waarom lukt het bij manamana wel en bij mij niet. Dus waag nog eens een poging. Succes maar weer.
 
Bedankt voor de adviezen. Ik kan niet te veel hebben verwijderd want OO wilde na de eerste installatie, dus voordat er iets was verwijderd, al niet opstarten. Maar goed, we blijven zoeken en tot die tijd blijf ik gewoon Office 2007 en/of Libre Office gebruiken. Mocht ik de oorzaak vinden, laat ik het weten. Bedankt nogmaals en groet van Roel.:thumb:
 
Bedankt voor de adviezen. Ik kan niet te veel hebben verwijderd want OO wilde na de eerste installatie, dus voordat er iets was verwijderd, al niet opstarten. Maar goed, we blijven zoeken en tot die tijd blijf ik gewoon Office 2007 en/of Libre Office gebruiken. Mocht ik de oorzaak vinden, laat ik het weten. Bedankt nogmaals en groet van Roel.:thumb:

ga over op Libre Office want office 2007 stop einde dit jaar met ondersteuning kleine tip :thumb:



https://support.microsoft.com/nl-nl/help/3198497/office-2007-approaching-end-of-extended-support
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan