Alternatief voor Windows Moviemaker (W10)

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Berichten
1.836
Ik dacht snel een filmpje met geluid te maken van wat foto's.
Helaas blijkt dat Windows Moviemaker(onderdeel van Essentials) sinds januari niet meer kan worden gedownload.
Heb nu al meerdere pogingen gedaan andere software (GoPro Studio en Apowersoft) te installeren/gebruiken, maar dit kostte al veel tijd en heb nog niet gevonden waarmee ik bovenstaande snel kan doen.
Iemand een goeie tip?
 
Fijn, zo snel! Dankjewel!
Ik heb m meteen gedownload. Paar vragen toch nog: Wel veilig? En moet ik wel registreren?
 
Is prima veilig. Heb het ook wel gebruikt maar werk toch beter met andere software. Je hoeft je niet te registreren, is gewoon gratis.
 
Is prima veilig. Heb het ook wel gebruikt maar werk toch beter met andere software. Je hoeft je niet te registreren, is gewoon gratis.
Maar je krijgt wel een naggy registratie scherm....:evil:
Terwijl het van MS is...
Ik vermoedde dat er hem op een andere manier de originele exe aanroepen...
Even zoeken.. ja... er staan 2 moviemaker exen in de map C:\Program Files (x86)\Windows Live\Photo Gallery
MovieMaker.exe
en
WinMovieMaker.exe

de laatste geeft het naggy registratie scherm... de 1e is de originele...
Dus maak een shortcut naar het bureaublad en met R-muis kun je hem pinnen aan het start menu en vind je hem terug bij de M van het Win10 menu.
Gooi de WinMovieMaker.exe weg...

Klaar... weg registratie melding....

PS: ze slaan er gewoon een slaatje uit. Dat dit mag met een programma van MS...:evil:
 
Goeie! :thumb:
 
Daar heb ik nooit last van gehad van die melding, misschien een andere download. Enfin ts weet nu de alternatieven.
 
@marianneke,
De afmetingen van je afbeelding in je handtekening is te groot. Daardoor past hij niet.
Deze zou het kunnen doen maar kan misschien wat groter gemaakt worden: citroen eend.jpg
De verhouding 256x256 pixels is in ieder geval niet goed. dat moet de verhouding ongeveer 88 hoog, 256 breed worden, of 86x250
Daar mag je eventueel zelf nog wat proberen.
Ik weet namelijk niet wat de maximale afmeting mag zijn in de handtekening.
 
Laatst bewerkt:
Daar heb ik nooit last van gehad van die melding....
Je hebt wrs een originele versie gedownload. L+R zijn ze nog te downloaden maar niet bij MS, je wordt "altijd" naar de Essentials webpage geleid die meldt dat ie niet meer ondersteund wordt en ook niet meer te downloaden (EOL...)
 
@Route99: dank voor je uitleg, daarom vroeg ik idd of ik moest registreren.
@kostenzer: ja moet ik idd eens aanpassen, zal jouw plaatje gebruiken. Alleen werk ik nu op mijn tel en zie niet hoe ik er zelf een linkje van kan maken...
@allen: dank voor jullie meedenken!
Grtjs Marianne
 
Laatst bewerkt:
en mocht je toch nog aanvullende wensen hebben: ik heb bij mijn 6 Panasonic cams steeds dezelfde software op schijven bijgeleverd gekregen. Ikzelf werk met APP CC2017 - heb het nooit gebruikt.
Ik wil je best wat schijven toesturen..
 
Ik snap niet dat je in je vorige vraag bent verder gegaan en een nieuwe vraag hebt gestart.
Ik zal die vraag voor deze keer sluiten. Verwijderen doen we in de regel niet.
 
Ik snap niet dat je in je vorige vraag bent verder gegaan en een nieuwe vraag hebt gestart.
Ik zal die vraag voor deze keer sluiten. Verwijderen doen we in de regel niet.

Ik vergiste me in de titel: mediaplayer ipv moviemaker. Heel andere vraag natuurlijk. Ik probeerde het aan te passen of de vraag te verwijderen maar dat lukte mij niet. Vandaar gemeld bij de moderator.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan