Software voor het maken van een dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0685

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Berichten
855
Hallo allen,

Ik ben bezig om oude videobanden over te zetten op de pc waarna ik deze op een dvd wil branden maar ik kan
niet echt software vinden die voldoet aan mijn wensen. Ik weet nog van vroeger dat ik talloze programma's gebruikt
heb waarbij ik nooit helemaal tevreden was met het resultaat. Voorbeelden van software die ik al geprobeerd heb zijn o.a.
ConvertX2DVD en DVDFlick maar die gaven niet het gewenste resultaat (voornamelijk doordat de meeste programma's redelijk beperkt zijn in menu-customizing.). Ik zoek dus een programma waarmee ik dvd's met meerdere titels kan maken en waarbij ik volledig zelf een net menu kan creëeren. Wat raden jullie aan?

Met vriendelijke groet,

gast0685
 
Laatst bewerkt:
Daar gebruik ik al heel lang en dus tot volle tevredenheid DVDStyler voor:
https://www.dvdstyler.org/en/

Deze is tevens helemaal gratis en in het Nederlands.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip. Ik ben hem aan het uitproberen maar ik loop er helaas tegenaan dat als ik een mp3 als achtergrondmuziek in het menu zet dat die heel erg stoort. Heb je een idee waar dit aan kan liggen?
 
Laatst bewerkt:
Geen idee, dat werkt bij mij altijd zonder problemen. Converteer die eens naar WAV en probeer het dan nog eens.
 
Laatst bewerkt:
Ook bij WAV blijft hij steeds hangen, ik heb al meerdere muziekjes geprobeerd maar bij geen enkele speelt hij vlekkeloos.
 
Ik kan niet echt een oplossing vinden op het net voor dit probleem. Ik dacht het net even opgelost te hebben door de codec-instelling bij het menu te veranderen maar helaas bleek dat toch niet te werken. Iemand nog tips voor andere goede software?
 
De software is prima en het probleem dat je noemt ben ik niet eerder tegen gekomen.
Wat zou kunnen is dat voor een standaard DVD de audio in die MP3 veel te hoog is, dat veroorzaak ook dergelijke storingen.

Gebruik dus eens een audio editor om dat volume te verlagen.
Dat kan met bijvoorbeeld Audacity:
http://www.audacityteam.org/download/windows/
 
Ik heb net het geluid van het muziekje wat lager ingesteld in Audacity en een nieuwe WAV gemaakt en deze ingevoegd.
Bij het testen speelt hij de eerste keer vlekkeloos maar zodra je van menu wisselt blijft hij toch weer haperend spelen.
 
Kijk eens welke samplerate je hebt gebruikt bij dat menu-muziekje. DVD's werken meestal met 48 Khz, terwijl de meeste muziek op 44.1 Khz speelt.
Die 2 samen op 1 DVD gebruiken kan voor problemen zorgen.
Samplerate veranderen met Audacity: https://www.youtube.com/watch?v=LzZxJ_QyOyc
 
Inmiddels is het eindelijk gelukt om de muziek niet haperend te laten afspelen met DVD-Lab. Ik heb meerdere mp3's die ik had geresampled en de gain aangepast. Die speelt hij vlekkeloos, mijn eigen opnames blijven echter voor problemen zorgen, waarschijnlijk ligt dat dus aan de opnames en niet aan DVDLab
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan