• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

complex probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

brassie

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2002
Berichten
19
Ik ben er dus toch nog niet helemaal uit. Op zich werkt de aangedragen oplossing, maar ik loop nu tegen het probleem aan dat het aantal aanmeldingen niet wordt doorgerekend naar volgende seizoenen.
Als bv. dit sezoen zich iemand aanmeldt van jaargang 1997, dan wordt dat dit seizoen meegerekend, maar deze aanmelding wordt niet doorberekend naar komende seizoenen. Zo zul je dus het vreemde geval krijgen dat als je bv. bij seizoen 2050 invult, er een stuk of 12 heren seniorenteams zullen zijn, maar geen jeugdteams.
Is deze uitleg van het probleem duidelijk en kan iemand een suggestie aandragen? Alvast bedankt. :(
 
Hey mensen, ik had verwacht dat er wel een of andere senior zou zijn die me met mijn probleem kon helpen, maar het is wel erg stil :confused:
Is de vraag wel duidelijk?
 
Voor het tellen van het aantal leden per categorie kan je gebruik maken van de functie SOMPRODUCT zoals ik heb gebruikt in dit voorbeeldje. Hoe je de voorspelling voor de volgende seizoenen wilt verwerken is me niet helemaal duidelijk, maar misschien dat je met deze oplossing zelf verder kunt.
 
Ik was al zover dat ik het huidige aantal leden per categorie kan optellen en doorberekenen naar de volgende jaren.
Er zullen de komende jaren echter ook nieuwe leden bijkomen. Als ik bv. aanneem dat er in het seizoen 2003 5 nieuwe P3 leden bijkomen, dan kan ik eenvoudig voor het seizoen 2003 5 leden optellen bij P3. Wat me nog niet is gelukt is een manier vinden om deze 5 leden door te berekenen naar de seizoenen daarna.
Met het model dat ik nu heb, zullen er bv. in 2050 alleen nog maar seniorenleden zijn.
 
Met formules kan je dat (volgens mij) niet berekenen. Ik heb een poging gedaan om er een macro voor te schrijven in dit voorbeelddocumentje.
Typ de voorspellingen in de range I4:L10 en typ het jaar in M1. Klik vervolgens op de knop Berekenen om het resultaat weer te geven.
 
Ik ga even kijken of het inderdaad werkt zoals ik bedoeld heb. In ieder geval heel erg bedankt voor je snelle reactie.
 
Dat ziet er veelbelovend uit! Thnx!
Nog even een vraagje: klopt het dat de invoer bij voorspelling voor elk seizoen wordt gebruikt? Dus als ik 1 P3 (m) invoer en bij het jaar 2010, betekent het dan dat er ieder seizoen tot 2010 1 P3 (m) wordt berekend?

Groeten.
 
Klopt ja, voor elk seizoen, vanaf het jaar volgend op het jaar dat in cel G1 staat, wordt dat aantal personen bijgeteld.

Om het geheel wat mooier te presenteren kan je eventueel de hulptabel die wordt aangemaakt verplaatsen naar een ander (verborgen) werkblad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan