Tor netwerk en The Deep Web

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterDennis

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Berichten
722
Goedendag,

Ik hoop dat ik mijn vraag hier op de juiste plaats stel.

Ik heb al eerder en vaker gehoord van "The Deep Web"
Ik heb ook al eens een Tor browser geïnstalleerd, en volgens mij ook weer verwijdert.
Nu las ik net een stukje:

20. Deep Down
The pages that you search for are just a minuscule percentage of the internet and is often referred to as the ‘Surface Web’. The remaining part is called ‘Deep Web’ and it is much larger than the Surface Web. You cannot even use a regular browser like Google Chrome or Firefox to access the deep web and will need something that people know as ‘Tor’ to access the ‘Deep Web’. Be careful though, as there is a lot of strange stuff lingering there.

Bron: http://www.factinate.com/things/42-interconnected-facts-internet/

In het stukje staat dat The Deep Web veel groter is dan het internet dat wij kennen. En ik ben wel nieuwsgierig naar wat daar zoal te vinden is, maar kon er de vorige keer ook niets op vinden dan "dode" links.
Ik vraag me af of er misschien ergens een overzicht is met links van sites daar. Gewoon om een beetje de weg te kunnen vinden daar.
En dan doel ik niet op de illegale dingen.
Ik ben gewoon nieuwsgierig wat daar zoal te zien en vinden is.
 
Een heel populistisch geschreven stukje. Er zijn inderdaad heel veel tor sites, maar zeker niet meer dan "gewone" en een hoop hebben een erg lage kwaliteit en verkeer. Bovendien werken een hoop API's niet op TOR vanwege de veiligheid en ziet het meeste eruit als een site van 10 jaar terug.

Er zijn wel een aantal grote sites die ook een TOR presence hebben, om zodoende mensen uit landen met een blokkade van het reguliere internet toch de mogelijkheid te bieden om de site te bereiken. Voor de rest is het grotendeels onzin over de hoeveelheid en diepte van de informatie.

Er zijn grotendeels 3 groepen op TOR

- mensen die een ervaring als het "oude" internet willen zonder grote bedrijven, zonder tracking, "echt" vrije meningsuiting (bevat ook alt-right, racisten, etc.).
- mensen die direct of indirect iets illegaals willen verbergen (echter alles is wel ergens illegaal, dus een deel is ook in de 3de groep)
- mensen die geen andere manier hebben om in hun land politiek te bespreken of geen vrije toegang tot media hebben (in hun land van herkomst eigenlijk deel van groep 2 dus)
 
Thanks beiden!
Ik ben niet op zoek naar illegale dingen, dus zie ik ook niet in wat de dark web voor meerwaarde heeft voor mij.

Thanks voor jullie reacties!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan