'Host vaststellen' bij internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ctmarten

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 sep 2017
Berichten
3
Dag iedereen!

Sinds een windowsupdate rond mei / juni dit jaar, heb ik problemen met mijn internet. Dit probleem vindt zich echter enkel bij bepaalde verbindingen plaats; de wifi van Ugent (Eduroam) en de wifi bij een vriend (en misschien nog meer). Bij mij thuis ondervind ik geen probleem. Eigenlijk heb ik 2 problemen, en ik hoop dat deze aan elkaar gelinkt zijn, maar dat ben ik niet zeker.
1. Tijdens het surfen komt er plots in de balk linksonderaan 'Host vaststellen', waarna de pagina verdwijnt en 'deze pagina kan niet worden weergegeven' verschijnt. Ik heb op dat moment nog steeds verbinding met de wifi. Na een eindje verdwijnt die dan ook.
2. De wifi van Eduroam valt op mijn kot soms een paar seconden weg. Dit is al altijd het geval, maar sinds die update, kan ik niet meer opnieuw verbinden.

De enige manier om het op te lossen is mijn laptop opnieuw opstarten, of hem voor een lange tijd (minstens een half uur) dichtklappen en dan weer opendoen. De problemen komen soms een paar uur niet voor, soms een paar keer kort na elkaar.
Kan iemand mij helpen?
 
Hallo en welkom. Om een begin te maken...... Welke browser gebruik je chrome of IE of ?
 
Ik gebruik google chrome, maar deze problemen heb ik eveneens met de andere browsers.
 
Hallo, Leuk dat u op het Helpmij.nl forum bent.

Dit lijkt op een ongeschikte DNS server. Deze dienst zet de URL om in het werkelijke server adres. Vaak werken die DNS servers niet zo heel goed. Stel de DNS in zoals op de volgende pagina uitgelegd met een afbeelding in bericht #2: http://www.nucia.eu/forum/threads/73132-chrome-minuten-lang-bezig-met-host-vaststellen en je hebt nooit problemen.

De 8.8.8.8 en 8.8.4.4 zijn voor Google DNS. We vernemen het graag.
 
Bedankt voor uw antwoord! Ik heb mijn vriend gevraagd te helpen ermee. Hij vermoedde, omdat het een open netwerk is, dat die instellingen niet zullen werken omdat iedereen andere codes nodig heeft. Hij vermoedde dat die al bezet zouden zijn.
In ieder geval hebben we het wel geprobeerd en na opnieuw op te starten lukte het helemaal niet om verbinding te maken. We vermoeden dus dat deze codes inderdaad al bezet zouden zijn.
 
Dat begrijp ik weer niet maar mogelijk is er een ander netwerk als voorkeur ingesteld of je kan beter met alleen de gewenste verbinden en niet met de sterkste. Op die manier blijf je bij het universiteitsnetwerk.

Kijk bij netwerkverbindingen en voor voorkeur instellen hier: https://support.microsoft.com/en-us/help/2526067
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan