Autorun - Securityscan Kaspersky

Status
Niet open voor verdere reacties.

franciscusc

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2007
Berichten
91
Na het draaien van een Kaspersky Security Scan werden er 9 problemen gemeld betreffende automatisch starten en Microsoft Internet Explorer. Zie de bijlagen. Ik weet niet of dit ernstig is en waar je Autorun kan instellen. Microsoft Internet Explorer snap ik ook niet want volgens mij heb ik dat niet meer; staat niet bij de geinstalleerde programma's. Wel staat er in "gebruikers/program files" een bestandje Internet Explorer (zie bijlage). Is dit schadelijk of kan dat gewoon verwijderd worden?? Of gewoon helemaal niets doen?
Alvast bedankt.
 
Internet Explorer heb je altijd omdat het een integraal onderdeel van Windows is.
 
Ik vind de gegeven informatie/omschrijving door Kaspersky prima. Maar ik begrijp totaal niet dat dan geen opties worden gegeven om deze dan op te lossen of dat Kaspersky ze zelf uitschakelt. Als je weet waar deze opties zitten kun je handmatig zelf de instellingen wijzigen bijvoorbeeld bij Internet Explorer. Kijk zelf eerst eens bij de instellingen van Kaspersky. Voor de privacy kun je een eenvoudig programma zoals CCLeaner gebruiken.

Van die mappen en bestanden van jouw IEP.pdf moet je afblijven! Dat heeft niets met die meldingen te maken.
 
Sommigen van ons willen dat de MS Office dvd automatisch de setup opstart als we de dvd in de dvd-speler doen, anderen willen dit niet. Er is inderdaad een extra malware risico als je bijvoorbeeld een onbekende dvd of usb-stick in je pc steekt en dat deze dan automatisch wordt opgestart.
Lees dit als je automatisch afspelen wilt uitschakelen
 
Allemaal bedankt voor de reacties.
De opmerkingen over "automatisch afspelen" is me helemaal duidelijk en ik weet nu ook waar ik dat kan instellen.
Van de mappen en bestanden in mijn eerdere bijlage IEP.pdf zal ik afblijven.
Alleen is mij nog niet duidelijk de opmerkingen van Kaspersky over "Microsoft Internet Explorer". Ik gebruik helemaal geen Micr.IExplorer. Of heeft dat met Edge te maken? (die browser gebruik ik ook zelden of nooit. Wel Google Chrome en soms Opera. Voor de duidelijkheid heb ik de opmerkingen van Kaspersky bijgevoegd.Kas5.jpgKas5a.jpg
 
Nog even een aanvulling. Ik heb in het Start-zoekvenster ingetikt "Internet Explorer". Gevonden wordt Internet Explorer / Bureaublad-app. Klik ik daarop dan opent de browser met msn.com zie:Kas6.jpg
 
Via start typ je: configuratiescherm
Ga naar Internet Opties.
- stel 1 startpagina in op: https://www.google.nl/
- tabblad Algemeen: klik op knop Verwijderen, vink alles aan (behalve de bovenste) en verwijder alles
- tabblad Beveiliging: klik op icoontje Vertrouwde Websites en dan op knop Websites, verwijder de website regels
 
Die MSN is de startpagina en is heel normaal. Kun je wijzigen zoals bron aangeeft. Met CCleaner kun je veel privacy-gevoelige informatie van de browsers verwijderen. Even wat lezen en instellingen nalopen.
 
Die MSN is de startpagina en is heel normaal. Kun je wijzigen zoals bron aangeeft. Met CCleaner kun je veel privacy-gevoelige informatie van de browsers verwijderen. Even wat lezen en instellingen nalopen.
Mee eens, alleen Google laadt wat sneller dan MSN :) Ik zou nog even wachten met een cleaner zolang het met standaard instellingen kan. Ga eens via Start naar Instellingen en dan Privacy. Links onderaan zie je Feedback en Diagnose, daar kan je dingen uitzetten. Bekijk ook de andere tabs wat je apps allemaal wel/niet mogen, dat is meer dan je denkt.
 
Gedaan wat jullie beschreven hebben. Bij Feedback & Diagnose diagnostische gegevens uitgezet. Kapersky opnieuw laten scannen en geen problemen gevonden!
Nogmaals bedankt voor de hulp.
 
Mooi dat het gelukt is.:thumb:
 
Installeer niet te veel onderdelen van Kaspersky. Alleen de virusscanner en firewall is in principe voldoende. Andere tools maken je pc langzamer (services) en er zitten meer bugs in. Al die tools worden alleen maar toegevoegd omdat andere makers van virusscanners dit ook doen. Suc6 :thumb: Have fun.
 
Ik kom nog even terug op mijn eerdere melding over Internet Explorer. Ik heb gevonden waar het zit. Start>Accessoires>Internet Explorer. Als je in het zoekscherm "Internet Explorer" intikt, krijg je een kader met "Internet Explorer-Bureaublad app". Rechtsklik ontvouwt een menuutje met o.m. "Installatie ongedaan maken". Kan ik dat gewoon doen? Zie bijlagen KasA.jpgBekijk bijlage Doc1.odt
Groet,
Frans
 
Volgens mij kun je doen wat je wilt. Zie het nut er totaal niet van in. Maak wel herstelpunten, meerdere (systeem)back-ups en de laatste op verschillende externe HDD's. Kun je later herstellen als dat nodig is.
 
Zoals senso zegt, het heeft totaal geen nut. Je verwijdert in deze map alleen de snelkoppeling, niet Internet Explorer. Zoals in een eerder bericht gemeld is Internet Explorer niet volledig uit Windows te verwijderen. Als je dit gaat proberen krijg je meer problemen dan je lief is.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan