programma instaleren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gimli

Verenigingslid
Lid geworden
5 aug 2001
Berichten
1.192
Onlangs een nieuw format gemaakt op m'n Pentium met WindowsHomeEdition.
Programma's er terug op aan 't zetten, tot ik blijf steken bij Kinetex Max3DS-r4.
Om de één of andere rede blijf ik een :"Hardware lock not enabled" krijgen.
Ik probeer mezelf te herinneren hoe ik dat dan indertijd voor elkaar heb gekregen,
want voor 't nieuwe format stond 't programma er gewoon op.

Ik heb uit nieuwsgierigheid op een andere computer met dezelfde WinXp 't programa geïnstalleerd,
maar dat was geen enkel probleem.
Hoe ik ook probeer om Max3D op de andere computer te zetten mislukt.

Ik heb al op internet gekeken, en die hebben 't over de Sentinel driver installeren,
maar dat maakt weinig uit.
't Programma blijft steken op "Hardwarelock not enabled", en ik heb geen flauw benul waar ik dat moet zoeken.
 
In principe is een hardware lock een klein apparaat, niet groter dan een stekker en deze zat vroeger vaak in de printerpoort. Het bevat meestal een klein geheugen wat een programma nodig heeft. Het zou ook een klok kunnen hebben die aangeeft dat de probeer periode voorbij is. Zonder de hardware lock werkt het programma niet.

Misschien is een programma alleen te installeren met een hardware lock of er is een weg er omheen daarvoor gevonden en die software noemen ze dan een emulator. SafeKey International kan "backups" maken van de hardware lock, die dan op de computer installeren als een driver en een vervanging hiervoor zijn.

Zou de andere computer het programma al eerder geïnstalleerd hebben gehad, in dat geval is deze driver daar misschien nog aanwezig.

Anders kan ik, vanaf hier, alleen bedenken dat installatie van het programma om een andere reden stopt. Probeer grotere programma's op de computer te zetten om te kijken of er een I/O probleem is en doe een geheugencontrole. Succes
 
Bedankt voor Uw antwoord.

Wat ik niet kan volgen in de procedure is, dat voordat ik een nieuw format winXp aanmaakte, 't programma gewoon geïnstalleerd werd. Ik begrijp dat er een "dongel" voor 't programma nodig was, maar dat was nou juist een prog wat deze omweg omzeilde.

Dus nadat ik geformateerd had begreep ik niet waarom dit progje niet meer wilde werken.
Eerst dacht ik nog dat 't aan de toepassings eisen lag, alleen win98 en winnt,
maar toen ik me herinnerde dat 't al eerder op winXp had gestaan ben ik 't op een andere computer na gaan kijken.

Ik kan me dus niet voorstellen dat ik een driver mis.
Ik begin eerder te vermoeden dat de winXp versie roet in 't eten gooit.
Toch zijn ze allebei microsoft winxp 5.1.2600 dus ik blijf 't een raar geval vinden.
 
Windows wordt veranderd door updates, mogelijk is na het herinstalleren van Windows een hoger niveau bereikt. Het zou in dat geval willen installeren voordat updates en servicepack's worden opgehaald.

Installaties kunnen worden uitgevoerd in compatibiliteit modus. Als het voor Windows '98 bedoeld is dan kan u in het contextmenu van het installatie pictogram deze compatibiliteit instellen.

Als er door andere toepassingen veranderingen kunnen zijn aangebracht in de Windows systeembestanden, dan kan u proberen de opdracht sfc /scannow te geven, zodat de beveiligde systeembestanden worden gecontroleerd.

Bij oudere computers heb ik al vaak exemplaren gehad die in orde leken maar sommige zwaardere toepassingen niet meer installeerden en daar dan telkens op het zelfde punt stopten. Dit steeds frequenter optredende Input/Output probleem van het moederbord noemde ik daarom meteen al. Wees daar op verdacht bij het installeren van grote programma's.

Anders zou ik blijven zoeken bij de bron, daar waar de software vandaan komt. Ik volg het verder met belangstelling.
 
Ik zou graag geloven dat Windows update een oorzaak zou kunnen zijn, ware het niet dat er voor WinXp geen updates meer verstrekt worden. Ik heb dan ook zonder net aansluiting geïnstalleerd.
Ik heb de compatibiliteits modus geprobeerd maar dat hielp echter niet.

't Enige wat me opvalt is dat 't pictogram voor 't patchen van 't programma niet wordt weergegeven.
Ik krijg dan ook telkens de melding dat er geen toestemming is om de patch uit te voeren.

't Lijkt misschien vreemd, maar de rede dat ik een nieuw format aan heb gemaakt is om Donald Duck te kunnen spelen. Die doet 't nou wel, maar ik kan geen rede bedenken waarom nu wel.

Zou 't echt veel uit maken of ik er WindowsHomeEdition opzet,
of gebruik maak van een andere winXp opstart?
De rede dat ik Max3D wil gebruiken, is omdat ik er net de handleiding van begin te snappen.
En de computers die er wel op willen draaien allemaal kampen met "muis" armoede, een vreemde vertraging in aanwijsfunktie. Weer zo'n geval van slijtage.
 
Er zijn nog wel updates, alleen geen nieuwe. Ook zijn er service packs.
Net zo zijn er Windows onderdelen die al dan niet geïnstalleerd kunnen worden. U schrijft nu ook over verschillende versies en ik vraag mij af of de Windows onderdelen dan wel de zelfde kunnen zijn.

Als "sfc /scannow" niet helpt om een icoon te zien, maak dan een nieuw account aan en gebruik administrator rechten. Probeer dit bepaalde programma opnieuw te kopiëren vanaf de bron waar dit wel in orde lijkt.

Muis luiheid is op zijn minst vreemd. Op een AT computer ging de muis al als een speer. Controleer of de grafische driver dan wel geïnstalleerd is. Zo niet, dan zijn er ook problemen met schuiven van vensters en scrollen van pagina's. Kies daarnaast Snelheid in plaats van Kwaliteit binnen het grafisch stuurprogramma en minder Windows effecten. Stuurprogramma's zoals van Realtek zijn voor Windows en gewoon stereo geluid niet nodig. Updaters binnen programma's uitschakelen en versnellers in de Opstarten programmagroep naar een Niet Opstarten groep slepen. Indexeren uitschakelen in de context menu's van de schijfstations. Voor echt zo veel mogelijk processen te sluiten zou u in zo een geval AutoRuns van Sysinternals moeten draaien om een complete lijst te krijgen van alles wat er opstart. Er is na verloop van tijd een vol lopen van deze computers en je moet dus zuinig zijn op systeembronnen.
 
Ik heb inmiddels drie computers in oudere staat, die nog steeds goed zijn.
Ik kan er echter met de muis geen kant meer mee op.
Jammer, want voor de rest zijn 't goede computers.
Ergens geen gek idee, te bedenken dat de muis 't meest intensief gebruikt wordt.
Met een toetsenbord kan ik er nog goed mee overweg.
Nooit gedacht dat een computer muis ingang "stoffig" kon worden.

Van WinXp heb ik alle updates indertijd van 't net geplukt, van de servicepacks wilt enkel 3 werken. (language)
Wat er nu de oorzaak van kan zijn dat de patch niet wilt werken zal me waarschijnlijk een raadsel blijven.
Een andere computer met dezelfde WinXp installeert en werkt de patch wel.
Maar daar kan ik met de muis nauwelijks iets mee selecteren.

Bedankt voor uw antwoor(en).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan