WordPress

Status
Niet open voor verdere reacties.

kappel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Berichten
1.399
Kan ik de "Revisies" verbergen. (die lange lijst ziet er niet uit)
 
Ja zeker, maar je kan ze ook laten verwijderen!!! Want ze nemen altijd ruimte in.

Dat gaat zo:

installeer Optimize Database after Deleting Revisions plug-in. https://nl.wordpress.org/plugins/rvg-optimize-database/
Stel het in (als je wilt weten hoe, dan hoor ik dat wel) en als je dan klikt op Optimaliseer, dan zullen alle revisies worden verwijderd.

Ik zou het dus laten staan, zodat je kan zien welke revisies je hebt, en je kan dan gelijk kijken of ze weg zijn.
Let wel, doe dit nadat je iets hebt veranderd, want een revisie is er niet voor niets. Je kan namelijk altijd terug naar een eerdere revisie, als bijv. er iets niet goed gegaan is.

(uitleg:
De autosave functie van WordPress maakt automatisch elke minuut een revisie. Wanneer WordPress meerdere malen je bericht automatisch opslaat wordt de oude revisie telkens vervangen voor de nieuwe.

Revisies beperken

Wanneer je wel gebruik wilt maken van revisies, maar bijvoorbeeld geen 30 revisies wilt hebben wanneer je een artikel 31 keer bewerkt, dan kun je de revisies beperken.

Je kunt de revisies in WordPress beperken door onderstaande code in het wp-config.php bestand te plaatsen.
1
define( 'WP_POST_REVISIONS', 5 );

Je slaat op deze manier maximaal 5 revisies op. Wil je meer of minder revisies bewaren, dan kun je het cijfer 5 aanpassen naar een ander getal.
Revisies uitschakelen

Is dit volgens jou een nutteloze functie in WordPress waar je alleen maar last van kunt hebben, dan kun je ervoor kiezen om de revisies uit te schakelen.

Je kunt de revisies in WordPress uitschakelen door de volgende code in het wp-config.php bestand van je WordPress installatie te plaatsen:
1
define( 'WP_POST_REVISIONS', false );

Vanaf het moment dat deze code in het wp-config.php bestand staat zal er geen revisie meer worden opgeslagen. De revisies die al gemaakt zijn op je website blijven echter bestaan en zal je dus nog moeten verwijderen.)

Ikzelf zou dat dus niet doen, uitschakelen bedoel ik daarmee.
Indien je zelf een bericht of pagina opslaat, bijwerkt of publiceert wordt er ook een nieuwe revisie gemaakt. Deze revisies worden niet vervangen en kun je dus altijd achteraf terugzetten.
 
Laatst bewerkt:
Femke, duidelijk, ik ga er mee aan de slag.
Bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan