• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dynamisch Cellenbereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcoloof

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 sep 2017
Berichten
1
Goedenmiddag,

Voor een scatterplot heb ik een cellenbereik nodig. Echter gaat dit cellenbereik veranderen naarmate er meer data wordt ingevoerd. Om ervoor te zorgen dat de scatterplot geen lege cellen gebruikt heb ik in cel J4 berekent wat de laatste cel van mijn cellenbereik moet zijn. In cel J5 heb ik vervolgens het cellenbereik uitgetypt met de functie TEKST.SAMENVOEGEN. Mijn bereik is nu: Algemeen!$J$7:$J$58 als het goed is is dit een cellenbereik van cel J7 tot en met J58, dit is overigens het gewenste cellenbereik. Nu heb ik een nieuwe naam aangemaakt zodat ik deze in mijn scatterplot kan gebruiken. Deze verwijst naar: =CEL("inhoud"; Algemeen!J5). Echter geeft hij nu de volgende waarde: {...}. Dit terwijl de cellen niet leeg zijn.

Is er een manier om ervoor te zorgen dat de waardes niet leeg zijn. Overigens kan het zijn dat ik omslachtig bezig ben dus mocht er een andere optie zijn om een scatterplot te maken met een cellenbereik dat kan veranderen dan hoor ik het graag!
 

Bijlagen

  • Naamloos.png
    Naamloos.png
    491,2 KB · Weergaven: 61
Probeer het eens met de functie "indirect" in de "refers to" formule:
Code:
=indirect("Algemeen!$J$7:$J$"&Algemeen!$J$4)
Kijk even na wat de correcte vertaling is van de de functie "indirect" in een nederlandstalige Excel-versie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan