Een gecombineerde celfunctie naar VBA vertalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hellboy01

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2006
Berichten
333
Hi,
Ik heb hier enige tijd geleden een hele mooie formule gekregen van een van jullie helpers (kan de post niet meer vinden), maar nu wil ik die formule in vba hebben. Alleen ik begrijp niet helemaal hoe de formule werkt.

"=LOOKUP(1000;SEARCH(KolA;C2);KolB)"

alvast bedankt, rob
 
Zonder bijbehorend document is daar niet zoveel over te zeggen.
En wil je dat VBA de functie uitvoert of dat VBA de functie aan cellen toevoegt?
 
Ik heb al dit gevonden maar ik weet niet precies hoe de syntax is en hoe je die 2 in elkaar voegt.
Code:
Sub searchTest()
  
  test = Application.WorksheetFunction.Lookup()
  test2 = Application.WorksheetFunction.Search()

End Sub
 
Hi Edmoore,
Ik zal morgen een voorbeeldje in elkaar flansen. Wat dit doet is, in de download van een bankafschrift insert ik een kolom en daar zet ik de formule in. Er is een andere tab met daarin 2 kolommen met een Zoekkolom (kolomA) en een resultaat kolom (kolomB) in de zoekkolom staan trefwoorden en in de reultaat kolom letters a tm z die gekoppeld zijn aan kolomA
de formule zoekt in de lijn van het bank afschrift naar bv Jumbo als string en kijk dan in kolomA welke waarde(letter) erbij hoort en zet die dan in het bankafschrift in die kolom vd formule. Ik heb via een for next en sumif constructie het al voor elkaar dat de maanden worden weer gegeven in een resultaten rekening , maar nu wil ik de nieuwe maand automatisch laten ophalen van zijn download bestand en die dan via vba zelf via text naar kolom omlaten zetten er een kolom laten tussen voegen en de formulle erin zetten of misschien dat ik die ook direct in de sumif sub kan zetten. maar dan moet ik wel weten hoe de vba code van die lookup/search in elkaar.
Ik wil naar een uitgebreide module van deze sub toe.
Code:
Sub maandRapport2()

  Dim maand As String
  Dim cat As Double
  Dim lrMaand As Integer
  Dim lrAantalMnd As Integer
  
  
  lrAantalMnd = ThisWorkbook.Sheets("Dashboard").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row
    
  For ii = 1 To lrAantalMnd
    For i = 1 To 6
  
      maand = ThisWorkbook.Sheets("Dashboard").Range("A" & ii).Value
      lrMaand = ThisWorkbook.Sheets(maand).Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row
      
      cat = Application.WorksheetFunction.SumIf(ThisWorkbook.Sheets(maand).Range("B2:B" & lrMaand), _
            ThisWorkbook.Sheets("ResultatenRekeningVBA").Range("B" & i + 1), _
            ThisWorkbook.Sheets(maand).Range("H2:H" & lrMaand))
          
      ThisWorkbook.Sheets("ResultatenRekeningVBA").Cells(1 + i, 2 + ii).Value = cat
      ThisWorkbook.Sheets("ResultatenRekeningVBA").Cells(1, 2 + ii).Value = maand
                
    Next i
  Next ii

End Sub


Sub leegMakenRapport()

  For ii = 1 To 3
    For i = 1 To 7
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan