Geen internet..geen verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaikke

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2001
Berichten
501
Hallo, mijn laptop draaiend windows 10 altijd perfect gewerkt op internet via experiabox 8 van kpn.
Nu heb ik mijn wachtwoord in de experiabox veranderd naar eigen wachtwoord, gsm.. tab's , laptop van vrouw, uiteraard het nw wachwoord ingevoerd en werkt , nu krijg ik mijn laptop niet meer op internet..hij vraagt totaal niet om ander wachtwoord...ik zie mijn netwerk klik ik op verbinden dan na enkele seconden zegt hij geen verbinding.... waarom zou dit zo zijn...cq wat doe ik eraan om hem op internet te krijgen.....ook via WPS knop lukt het niet...
bedankt alvast. Kees
 
Hallo Kees,
Probeer eerst eens netwerkcentrum het netwerk te laten vergeten. Nu verbindt Windows automatisch met het voorkeursnetwerk en dat lukt met ander wachtwoord niet meer. De naam verschijnt vanzelf opnieuw in de lijst met WiFi netwerken binnen bereik. Dan voer je het nieuwe wachtwoord in. Bij knippen en plakken van het wachtwoord trouwens niet per ongeluk een spatie meenemen. In de video van de link doen ze de te nemen stappen.

https://www.youtube.com/watch?v=g-EkQI1cGUA
 
Het kernwoord in de reactie van Alfred 2 is het vergeten van de wifi-verbinding. Dat is de manier om het huidige ingestelde wifi wachtwoord te wissen in Windows, zodat bij het opnieuw verbinden met hetzelfde wifi netwerk (opnieuw) de vraag wordt gesteld om het (vernieuwde) wifi wachtwoord in te geven danwel via WPS te verbinden.

Bovenstaande voegt niets toe aan de reactie van Alfred 2 (die is duidelijk), maar dan weet je hoe de werkwijze wordt genoemd. Het wordt (bijvoorbeeld) ook zo genoemd in smartphones etc. [In Android: Apps -> Instellingen -> Wi-Fi -> tap op de verbinding waar het om gaat en kies "VERGETEN". Daarna opnieuw verbinden met het wifi netwerk met het juiste (nieuwe) wachtwoord.] Als je smartphones hebt heb je dergelijke stappen waarschijnlijk al succesvol gevolgd.

Tijs.
 
Bij deze wil ik beide heren bedanken mijn probleem is opgelost...de meegestuurde link you tube was heel prettig en werkte voor mij top.

De draadloze printer die ik heb draaien op deze experiabox via de WPS knop wel werkend gekregen.

Nogmaals bedankt en zet vraag als " opgelost"
Mvrg kees
 
Inderdaad is die knop voor kleine apparaten, die dat WPS ondersteunen.
Geweldig dat het eigenlijk toch direct lukte. YouTube is overal goed voor.
Groet. Alfred 2
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan