Grafische kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

JMo

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2012
Berichten
106
Windows 10 home x64
Geforce GTX 1050

Mijn AOC 2775 blijft knipperen. Ik heb de aanbevolen resolutie gebruikt
en frequentie maar het probleem lost zich niet op.
 
Voor de volledigheid vermeld ik maar even dat de volledige type-aanduiding Q2775PQU is (zie je andere vraag).

Resolutie en knipperen zijn 2 verschillende zaken. Knipperen heeft met de refresh rate te maken (verversingssnelheid).
Mogelijk heb je die dus verkeerd ingesteld. Op standaard TFT/LCD monitoren moet die op 60Hz, ook bij jouw monitor (aanbevolen resolutie: 2560x1440 PX op 60Hz refresh rate, zie deze link)

Overigens kan ook niet uitgesloten worden dat de monitor zélf kapot is, nu. Test hem ook op een andere computer, zou ik zeggen, zéker als je op je eigen computer de juiste resolutie/verversingssnelheid combinatie hebt getest maar het beeld blijft knipperen.

En natuurlijk kan ook de monitorkabel kapot zijn, dus daar zou je ook naar kunnen kijken.

En natuurlijk kan er ook een verstorende electromagnetische bron in de buurt staan van de monitor (of de kabel naar de monitor), zoals geluidsboxen, TV, mobiele telefoon(s), babyfoons, router etc.

Trouwens: Is dit niet dezelfde vraag die je hier stelt? Die gaat niet over knipperen maar over tijdelijke uitval.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
merci alvast voor de hulp, heb de monitor vrij staan.

Heb een PnP monitor gebruikt (hpw2207) en deze werkt samen met een andere kabel wel zonder uitval.
Dit scherm kan 1680x1050 op 60Hz weergeven. Heb het vermoeden dat er ook extra software geïnstalleerd is
zoiets als Dot net 2.0 of 3.0.

Mijn volgende poging is de Q2775PQU te testen op een geteste kabel (dvi) op lage resolutie.
 
Aoc 2775

Het wegvallen van het beeld blijft. Na een uur start het, vervolgens iedere 45 seconden ongeveer valt hij weg.
Ook met HDMI hetzelfde probleem. De power led blijft wel branden.
 
Dan zou ik vermoeden wat ik al in je andere vraag had aangegeven, namelijk oververhitting in/van de monitor.
Mogelijk hebben anderen nog suggesties extra.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan