Geen USB geluid in Asus prime Z270 moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterdeBruin

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2012
Berichten
73
Heb een Asus prime Z270 met Intel i7 systeem in elkaar gezet om een wat ouder i7 6700k te vervangen. Alles werkt braaf eerst onder Ws7 maar nu na upgrade onder Windows10, laatste editie. Ik heb een Microsoft System80 geluids systeem met een USB aansluiting. Er komt geen geluid uit ! Niet onder ws7 en ook niet onder Ws10 dus een moederbord probleem.. In de intray rechts onder wordt deze netjes gezien. Speelt ook af onder Default en zie de geluids niveau balkjes dansen. Natuurlijk drivers verwisselt, naar mute gekeken etc. Geen geluid via USB...wel bij het oude systeeem met Asus P5xx moederbord dus niet ondertussen overleden. Als ik volume verander wordt dit ook in de in-tray rechts onder gezien met level change inicatie 0 tot 100. Iemand een goed idee?
 
Ik vraag me af waarom je zo'n probleem maakt over die usb-aansluiting als er ook gewoon een RCA-aansluiting is die je kunt gebruiken..
Een kabel is een kabel dus wat is het probleem..?
Voor de RCA-aansluiting heb je ook geen drivers nodig, verder is dat setje al in 1998 op de markt gekomen i.c.m. drivers voor Win XP.
 
2 berichten verwijderd, we gaan elkaar geen verwijten sturen maar respecteer elkander.

On topic:
Staat in de geluidsinstellingen van windows de uitvoer wel goed. Die balkjes geven allen maar aan dat er geluid wordt geproduceerd maar zegt niet waar naar toe.
Na win xp is er geen aparte driver meer nodig voor deze set.
 
In de rechterhoek staat een luidsprekertje. Daar kan je behalve mute met rechter muis je output kanalen kiezen. Daarnaast de geėigende device manager waarin je de default vast kunt zetten. Zijn natuurlijk meerdere keren geprobeerd. Ook de drivers vervangen met nieuwste optie voor Realtek. Microsoft is niet nodig aangezien deze op de usb zit.
 
Eh, de USB (voor de DSS 80) zal ook wel drivers nodig hebben.
Realtek zal wel alleen over de onboard geluidskaart gaan.
 
Kijk in apparaatbeheer of die set bij de audio apparaten staat.
Zo ja, dan zou die ook in/bij de afspeelapparaten staan.

En Audio over USB heeft niets met de interne geluidskaart te maken.
 
Opgelost : USB Kabelbreuk bij de aansluiting aan het Sound System MD 80. Dat zit met een 2.5mm jack die gebroken is. Denk zo maar dat de stofzuiger stang een knal heeft uitgedeeld.. Nieuwe kabel zoeken maar 2.5 is niet bepaalt een standaard behalve dan op Microsoft spullen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan