Malware

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rutg

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2013
Berichten
22
Dus, mijn scanner gaf vandaag ineens een melding van een Malware die in Google Chrome webbrowser zit? Zelf snap ik het niet helemaal maar kreeg hier 3 verschillende meldingen over van mijn anti-virus programma. Wellicht weet 1 van jullie hier meer over en kan mij een manier aanraden om hier vanaf te komen? Het lijkt alsof er een bitcoinminer in mijn Google Chrome versie zit verwerkt.

bg.png

Bedankt alvast.
 
Lost BullGuard dat zelf niet op? Je kunt scannen met MBAM.
 
Laatst bewerkt:
Malware Bytes geeft aan dat er niks te vinden valt, maar als ik Chrome open geeft Bullguard dus dat andere bericht keer op keer.
 
Probeer bij Chrome bij de Instellingen, onderaan, Geavanceerde instellingen en dan Terug zetten naar Standaard waarden.

Of draai het programma AutoRuns dat een lijst opstelt van alle opstartende programma's. Kijk eerst bij de categorie Browsers of er daar ongewenste extensies of browser helpers staan. De hele lijst doorzoeken en steeds Google gebruiken voor onbekende namen is best veel werk maar bij één (zeker) positief geeft dat toch een veiliger gevoel. Maak je aantekeningen van wat er vertrouwd is, dan gaat een controle op ongewenste software de volgende keer aanzienlijk sneller.
 
Laatst bewerkt:
ADWCleaner vond niks. Heb Chrome teruggezet naar standaard waarden en het bericht komt niet meer als ik Chrome opstart. Hoop dat het is opgelost. Dank voor alle hulp.
 
Verkoop die BullGuard of maak er melding van. Ze hebben een forum. Wat heb je aan een programma dat meldingen doet en vervolgens niet oplost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan