Malwarebytes niet meer gratis?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dag

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
809
Is Malwarebytes niet meer gratis?
Als ik naar de site ga.
Kom ik steeds op een versie die je 14 dagen gratis kunt proberen.

mvg dag
 
Ik heb nog wel een key voor je, stuur me even een privé bericht, kan ik hem doorsturen naar je :thumb:
 
Al tijden zo...
Na 14 dagen stopt de live versie, maar je kunt de databases wel blijven updaten en handmatig bestanden, mappen etc scannen...

Zijn er gratis legale keys daarvan weg te geven?.. (Alleen..) dan houd ik me ook aanbevolen....:cool:
 
Laatst bewerkt:
Idd zoals ik ook al schreef... en met die keuze heb je dan geen:
Gratis versie
Realtime bescherming
Detecteert malware automatisch voordat dit gevaar oplevert. Vervalt na 14 dagen
Plus nog een paar zaken net... maar handmatig kun je hem prima gebruiken.
 
Ik zet grote vraagtekens bij het nut van de gratis versie Malwarebytes.

1. Zonder Realtime bescherming kan malware direct gevaar opleveren
2. Zonder Anti-exploit zijn kwetsbare systemen en software niet beschermd tegen exploits
3. Zonder Anti-ransomware kunnen aanvallen van ransomware niet gestopt worden en kunnen uw gegevens gegijzeld worden
4. Zonder bescherming tegen kwaadaardige websites kunt u toegang tot en van bekende kwaadaardige webpagina's krijgen

Is dat dan een beveiliging voor je pc? Stelt totaal niets voor.
 
Ach, de nieuwste soorten van die rommel houdt betaalde anti software ook niet tegen, daar zal eerst wat tegen ontwikkeld moeten zijn worden........
Betaal maar fijn voor die software.

En die gratis versie haalt de pup rommel weg.


Is dat dan een beveiliging voor je pc? Stelt totaal niets voor.
Een conclusie waar niemand wat aan heeft, heb hier nooit last van rommel met een gratis anti-virus en verder niks.
 
Ik heb met de gratis versies sinds XP er is geen problemen meer gehad... als je van die linke sites weg blijft heb je amper een probleem.
Zorg dat de router de laatste firmware heeft en zet niet onnodig poorten open, en schakel UPNP uit.
De extra check voer ik voor de gratis software wel uit, heel af en toe zit er rommel bij..
 
Ach, de nieuwste soorten van die rommel houdt betaalde anti software ook niet tegen, daar zal eerst wat tegen ontwikkeld moeten zijn worden........
Betaal maar fijn voor die software.
Dat is het punt niet en het is geen kwestie van betaald versus gratis. Malwarebytes zegt op zijn eigen site, kijk beste mensen we hebben zes beschermingslagen en we laten er in de gratis versie vier van weg. Dan is mijn conclusie wat stelt die beveiliging dan nog voor? Waarom moet iemand wat aan mijn conclusie hebben? Trek zelf je conclusies.
 
Avast vangt een deel daar van af en dat is tot nu toe altijd toereikend geweest.
Dus ik accepteer dat risico... wat er over blijft.
Zelfs met een volledige Malwarebytes ben je niet 100% beschermd.
De verschillen zoals ik, maar zo te lezen niet alleen.... het doe en als je Malwarebytes wel volledig hebt ligt eerder in de orde van bijv 98% (alleen Malwarebytes free) en 99% (Malwarebytes volledig) bescherming ...dan in de range van 40% en 99%....
Ik kan dit niet onderbouwen met cijfers alleen maar op basis wat ik om mij heen zie van mensen die mijn advies opvolgen...

Als er iemand is met een verwijzing naar een goed onderzoek.. be my guest...
 
@route99
Je zou je die punten die jij allemaal opnoemt eens moeten vastleggen als een soort handleiding net zoals Schoonepc menno dat doet. Dan hebben mensen er wat aan en kunnen gericht deze zaken uitvoeren.
Zorg dat de router de laatste firmware heeft en zet niet onnodig poorten open, en schakel UPNP uit.
Laat staan dat mensen begrijpen waar je het hier over hebt, dan nog blijft de vraag hoe voer je dat uit? En daar draait toch alles om.

Als ik het eerste punt pak, dan zie ik dat de fabrikant van mijn router dit type niet meer ondersteund. Dat schiet op! Onnodig poorten open? Waar heb je het over? UPNP uit schakelen?

be my guest
Lees dit verhaal, dan begrijp je wat ik bedoel.

maar adviseert bedrijven zelf ook over digitale beveiliging.
:d:d:d
Het verhaal zit vol met smoesjes en uitvluchten. En zo staat er iedere week wel een dergelijk verhaal op NOS.nl , teletekst en in de krant.
 
Ja.. als je jouw imago van een groter belang vindt dan het belang van jouw klanten...
Laten de bedrijven en de overheid hierin hun verantwoordelijkheid nemen... en niet ene hobbyist zoals ik die probeert af en toe hier mensen te helpen, niet op een perfecte manier en ook niet door veel websites vol te schrijven....waar hopelijk komen we er samen uit... En hopelijk beleeft iedereen zo er wat plezier aan. Mijn doelen zijn niet veel hoger.
In mijn direct omgeving help ik een aantal mensen die het niet breed hebben voor niks... mensen die het prima betalen kunnen, ze kunnen een mondelinge tip krijgen maar daar blijft het bij, jammer... het is ook maar mijn vrije tijd... dus die vul ik graag zelf in...zo als zij dat ook graag doen... op hun manier..

Oja... Menno's website is wel een uithangbord voor zijn e-boek van 33 euro..
https://www.schoonepc.nl/boek/bestel.php#bestel
Of ie veel verkoopt weet ik niet... maar van boeken als "windows voor dummies" zijn er vast ook veel verkocht.. grote kans is dat hij ook aardig verkoopt...
https://www.schoonepc.nl/boek/bestel.php#bestel
E-boek Windows 10 (5e editie)
Alhoewel een e-book van 33 euro is bepaald niet goedkoop...

Een gratis NL-talig boek over Win0 vond ik hier:
http://windows10vormingplus.weebly.com/uploads/1/1/6/8/11683779/windows_10.pdf
Niet zo uitgebreid als Menno's bok, maar wel iig de basis.
Op hun homepage vind je echter nog veel meer info:
https://windows10vormingplus.weebly.com/
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan