hoe kan ik mijn IP-adres veranderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nummer1

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2017
Berichten
16
ik heb een vast IP-adres wat ik graag zou willen veranderen. mijn provider is ziggo en ik heb een Ubee modem (weet niet of dat belangrijk is)

bvd!
 
Een vast nummer krijg je toegewezen van je provider.
Dus al je anders wilt zal je daar moeten aankloppen.
Een tegenvraag: Waarom wil je een ander nummer?
Een vast nummer moet je koesteren, ik vind dat het mij meer dan voldoende voordelen geeft boven een nummer uit een range.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Vast ergens een ban opgelopen...
 
Inderdaad staan de meeste providers het veranderen van het ip adres niet toe. Een uitkomst is dan mogelijk het gebruiken van een proxy service. Dit kan ook gedaan worden om bepaalde websites te laten denken dat iemand uit een ander land komt. Hier bijvoorbeeld een YouTube Proxy voor het laten tonen van andere content.

Proxy service kan je alleen gratis uitproberen. Al het netwerkverkeer via betrouwbare proxy services laten lopen en nog snel ook, kost een bepaald bedrag. U geeft de proxy opdracht om naar websites te gaan en deze stuurt deze dan naar u toe. Dit gaat, wanneer geïnstalleerd, helemaal automatisch. Vaak maken ze reclame ermee dat het heel moeilijk te achterhalen is waar de door hun opgehaalde pagina's naar toe gaan. In elk geval wordt uw ip adres dan niet meer getoond aan de web pagina's maar dat van een bepaald aantal wisselende ip servers, waarmee u dan automatisch wordt doorverbonden. Volledig veilig is dat trouwens niet, echter: "alle waar is naar geld."
 
Dus bij Ziggo Zakelijk een abonnement? De particuliere abonnementen hebben geen vaste IP adressen.
 
@RogerS: Klopt, maar Ziggo (en vooral in ex-UPC gebieden) verandert het ip adres zelden bij privéabonnementen. Dus voor veel abonnees geldt een 'vast' ip adres ook al vallen die (officieel) in dynamische ip reeksen.

Tijs.
 
@dnties. Dat weet ik. Maar ik wilde even zeker zijn dat we de juiste informatie verstrekken.

Voor "echt" vaste adressen is er vast een wijzigingsverzoek in te dienen. Kan via Ziggo zelf denk ik.

Voor dynamische adressen kan het lonen om met de helpdesk van Ziggo te bellen. Als je bijv. wordt aangevallen van buitenaf dan wil men daar vaak wel bij helpen. Ben je ergens gejorist dan is men mogelijk iets minder bereid te helpen.
Als dat niet lukt kun je als laatste redmiddel je modem een paar dagen uit laten. Dan krijg je daarna in de meeste gevallen wel een nieuw IP adres.
 
Ziggo (en vooral in ex-UPC gebieden) verandert het ip adres zelden bij privéabonnementen.
Dit is wijk afhankelijk, woon je in een wijk met voldoende aansluitingen, dan zal de lease tijd groter zijn dan in de dicht bevolkte gebieden met veel aansluitingen.
Maar inderdaad bij een geregelde verbinding heb je vaak hetzelfde ip nummer, omdat je lease tijd nog niet verlopen is.

Peter
 
bedankt voor jullie reacties.
ik ben inderdaad ergens geband (onterecht) maar dat laat ik even buiten beschouwing. heb gewoon ziggo particulier abonnement en heb inderdaad al jaren lang hetzelfde IP-adres. een nachtje uitzetten ofzo verandert hier niks aan. proxy heb ik weleens geprobeerd maar dat hebben ze gewoon door op dat forum en is ook tegen de "regels'' dan wordt je account verwijderd, en heeft dus geen zin. die vpn in opera doet het trouwens niet heb ik weleens geprobeerd. weet iemand dan misschien hoe ik zon verzoek in moet dienen bij ziggo?
 
Soms wil een ander modem wel eens helpen.... Althans dat was vroeger zo...
Waarom? Omdat je een ander MAC-adres hebt...
Als je weet hoe je het MAC adres kunt spoofen.. ben je er dan ook...
 
Soms wil een ander modem wel eens helpen.... Althans dat was vroeger zo...
Waarom? Omdat je een ander MAC-adres hebt...
Als je weet hoe je het MAC adres kunt spoofen.. ben je er dan ook...


kan je me wat meer over het MAC adres vertellen?
kan ik hiermee simpel mijn ip veranderen? en kan dit ook zonder dat je een ander modem nodig hebt?
 
Leesvoer genoeg, ga ik niet overtypen....
https://www.google.nl/search?client=opera&q=spoofen+van+een+macadres
Alleen NL-websites:
https://www.google.nl/search?client...i22i30k1j33i22i29i30k1j33i160k1.0.EtGHDZFh7EY

Is wel technisch... kan behoorlijk ingrijpen voor een router. Je moet access hebben op root niveau.
In een enkel apparaat zit het standaard...
Niet echt voor beginners/dummies...

oke bedankt.. ik zal er in ieder geval zelf even naar kijken wie weet lukt het wel.
 
Succes!
PS een tip: je hoeft niet te quoten.. het bericht staat er pal boven... is al duidelijk genoeg zo....
 
Als je onterecht verbannen wordt kan je beter een andere soortgelijke site zoeken.
 
Of je gaat via een VPN werken....krijg je ook een ander ip adres..
Bij dit soort problemen kun je niet verwachten dat wij er veel energie in steken omdat jij geband bent...
PHP4U heeft ook al tips gegeven...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan