atto openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peer31

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2008
Berichten
239
Hallo helpers,
Wie kan mij op eenvoudige wijze uitleggen hoe ik een atto bestand kan openen?
Ik krijg een mail binnen met een bestand dat ik niet kan openen, een zg. atto-bestand.
Er staat wel het een en ander op internet maar dat gaat boven mijn horizon!
Please!
Peer
 
Per slot van rekening moet daar kennis aanwezig zijn: Het lijkt me logischer dat je bij de bron/afzender van het bijlagebestand gaat informeren wat je ermee moet/kunt.
Ook omdat er geen .atto bestandsextensie bekend is bij de verschillende referentie websites voor bestandsextensies...

Mogelijk bedoel je ATTxxxxxx.dat bestanden? Omschreven als:
ATT????.Dat (Numbered attachment data) files are created by Outlook for attachments when Outlook is not configured properly (I'm don't know what that is though). Is you family sending these as actual attachments, or are the inserting them into an email? If the latter, they may be in a format that Outlook can't understand, so instead of placing them "inline" they get wrapped into an Attachment.dat file. It they are attaching photos that are in a RAW format (the camera's internal format) Outlook may not know what to do with them either.
Samengevat: Dat zijn inline/embedded bestanden in de mail-tekst (denk vooral aan aan plaatjes, zoals grafische handtekeningen, foto-bestanden etc.) waar Outlook niets mee kan, en dus dan maar als een bijlagebestand erbij doet met (onder de streep) de mededeling aan jou om uit te (gaan) zoeken wat het eigenlijk is (en er voor te zorgen dat je het ook echt kunt openen).
Mijn ervaring met ATTxxxxxxx.dat bestanden is dat die meestal een grafische handtekening bevatten, en (dus) niet (echt) relevant zijn. Ook de grootte van zo'n bestand kan je een hint geven of het bestand wel of niet 'nuttige' informatie bevat.
Toevoeging: Mogelijk kan http://www.winmaildat.com/ voor je bepalen wat het (werkelijk) voor bestand is.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Met een programma als totalcommander kun jet het file openen om te kijken wat er in staat. Dit met verschillende lay-outs.
Dit is iets anders dan het bestand met een programma openen waarna je de opgeslagen zaken in het bestand kunt gebruiken.
 
Hi Kostenzer,

Bedankt voor je reactie, sorry dat ik nu pas reageer.
Groetjes Peer31
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan