Licentie XP bij vervangen harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

haneli

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2008
Berichten
33
Ik gebruik een oude laptop van Asus met daarop XP Professional voor een sofware programma wat voor mij erg belangrijk is en alleen onder XP kan draaien. Nu is de harde schijf gecrashed, gelukkig wel een back up van de data gemaakt. Ik wil nu de harde schijf laten vervangen zodat ik mijn belangrijke programma gewoon weer kan gebruiken. Mijn vraag is nu: hoe zit het met de softwarelicentie van XP? Onder op de laptop staat keurig een Windows sticker met daarop het produkt key nummer. Kan ik dat nummer zomaar weer gebruiken om XP te installeren? En hoe kom ik aan XP, ik bedoel dit was een voorgeinstalleerde laptop.

Alvast bedankt voor jullie moeite,

Hans
 
Let er wel op dat je een CD van ASUS gebruikt.
Bel ze eens.
 
Ik heb het bestand gedownload maar nu moet je me even uitleggen wat ik moet doen?

Let er wel op dat je een CD van ASUS gebruikt.
Bel ze eens.

Waarom moet ik een CD van Asus gebruiken?? Ik wil XP gewoon installeren met de key die op de sticker staat. Ben een beetje een leek op dit gebied dus je moet het me even uitleggen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vaak zijn dit OEM licenties... en soms werken ze alleen al je CD/DVD van dat merk neemt....
De setup checkt eerst of het merk klopt... die gekoppeld is an het type OEM sleutel..
Of dat altijd zo is weet ik niet.. proberen en je weet het.
Maar je moet wel een OEM CD/DVD hebben.. met een retail CD/DVD zou het wel eens niet kunnen werken (ook proberen...)
 
Dat kan met elke XP-installatie cd. Hoeft echt niet van asus te zijn. Ik heb dat al meerderde keren gedaan met veshillende merk-pc's/laptops en het werkte altijd.

Denk er wel aan de xp-drivers voor dit type laptop bij asus te downloaden en die dan, na de verse installatie van xp, te installeren, te beginnen met de chipset.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan