SD kaart werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

wout04

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 sep 2017
Berichten
0
Hallo allemaal,

Ik heb helaas een probleem met een SD geheugenkaart waar ik hulp bij nodig heb. Het betreft een micro SDHC 16GB Class 10 kaart die plotseling onleesbaar is geworden.

De kaart is een aantal weken terug aangeschaft voor gebruik in een Canon EOS M3 camera. In eerste instantie functioneerde de geheugenkaart goed en heb ik gewoon foto's kunnen maken. Echter verscheen uit het niets de melding 'geheugenkaart fout', waarna ik geen foto's meer kon maken en/of terughalen.

Als ik de SD kaart in mijn laptop steek (met behulp van een adapter) lijkt ook deze de kaart niet te herkennen. Ik hoor wel een geluidssignaal dat er nieuwe hardware is aangesloten, echter verschijnt de kaart niet als schijfstation bij verkenner (mijn computer). Ik heb gecontroleerd of de adapter niet toevallig op 'lock' staat, dit is niet het geval. Als ik via computerbeheer (rechter muisknop op computer->beheren) naar schijfbeheer ga verschijnt hier de SD kaart ook niet. Het commando 'chkdsk' biedt ook geen oplossing, aangezien de kaart niet herkent wordt. Andere SD kaarten in mijn laptop worden wel herkend. Voor de check de corrupte SD kaart nog in een andere laptop gestoken, deze herkent de kaart ook niet.

Als ik de SD kaart in de camera laat en de camera via een USB kabel op de laptop aansluit kan ik wel de SD kaart zien. Echter geeft deze aan dat de kaart vol is en 0 bytes geheugen heeft, de kaart is verder niet te openen/lezen.

Nu ben ik benieuwd of er nog andere oplossingen zijn om mijn foto's terug te halen? Tools als Recuva werken niet, aangezien de SD kaart simpelweg niet herkend wordt. Is er nog kans of moet ik de foto's maar als verloren beschouwen

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groeten,

Wout
 
Dan kun je IsoBuster nog proberen. En daarna blijft er vrees ik alleen nog een recoverybedrijf over.
 
Ruikt mogelijk naar een fake sd kaartje.
Gekocht in een fysieke winkel of bij een webshop?
Bij webshop (en dan vooral uit 'goedkope landen') reële kans op fake.

Tijs.
 
RogerS, bedankt ik ga IsoBuster uitproberen.

Dnties, de kaart is wel bij een fysieke winkel gekocht...echter een kleine locale winkel aangezien ik op reis was. Kaart incl. verpakking zag er wel goed uit, maar dit zegt natuurlijk nog niks. Kan een 'fake' kaart eerst 2 weken goed functioneren en er dan ineens mee ophouden?

Bedankt.

Wout
 
Ja, dat kan. Mogelijk een idee om te Googlen op merk + type sd kaart, evt. i.c.m. 'fake' om hopelijk (afbeeldingen van) echte en fake kaartjes/verpakkingen te zien.
Blijkt het fake dan denk ik dat een recovery bedrijf er ook niets mee kan.

Tijs.
 
98% van de sd-kaarten die deze beschreven foutmeldingen geven kunnen gewoon in de kliko, die zijn overleden.
Enige zoeken op dit forum zal dat bevestigen.
Neem je verlies en koop een nieuwe, zonde van je tijd en moeite.
 
Check anders *knip* die zijn niet zo duur en hebben verschillende tips op hun fb pagina staan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
vragensteller is ruim 2 maanden niet meer op het forum geweest dus ik vermoed dat er geen antwoord meer komt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan