Back up naar een netwerk locatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kabeimanteka

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2014
Berichten
63
Beste allemaal,

ik ben opzoek naar een programma die back-up's maakt van 5 pc's naar een netwerk locatie toe. we hebben een PC met een extra harde schijf waar alle bestanden op staan. deze hardeschijf mag alleen 100GB bevatten wegens de cloud service die we gebruiken.

We hebben het probleem dat Windows backup geen bestanden vervangt. maar elke keer opnieuw aanmaakt per keer dat hij een back up maakt. hierdoor raakt onze harde schijf elke keer vol. We willen graag dat de backup programma ( die we nog niet hebben gevonden) de bestanden vervangen door bestanden die gewijzigd zijn en niet een volledige nieuwe back up maakt.

heeft iemand een idee wat voor programma aan deze eisen voldoen?
 
Kijk eens naar Allway Sync. Doel gelijk maken aan bron vervangt gewijzigde bestanden en verwijdert bestanden uit het doel die in de bron verwijderd zijn. Kun je allemaal instellen. Let op: in dat geval is het geen back-up immers de bestanden op het doel worden verwijderd! De veiligheid is het bewaren in de map _SYNCAPP of eigen locatie. Zit onder > Toon > Opties > Standaard profiel > Profielen > Beleid m.b.t. bestandsversie.

Aanzienlijke ruimtebesparing want het is geen back-up die telkens opnieuw wordt gemaakt, maar het is een kwestie van maak doel gelijk aan bron. Gaat ook veel sneller. Alleen de eerste keer moet alles natuurlijk naar het doel gezet worden. Ik werk altijd op de bron en nooit op het doel. Als je dat wel wilt doen dan moet jezelf uitzoeken hoe dat werkt.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Senso,

Dankjewel voor je bericht. ik zal er zeker een kijkje naar nemen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan