verificatiebestand uploaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

blind

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2012
Berichten
67
ik heb een website gemaakt en daar gebruik ik een plugin bij voor een site optimalisatie SEO. Daarin staat dat ik de website moet laten verifiëren en daarbij moet ik een html-bestand (dat ik heb gedownload) uploaden naar mijn website. Maar hoe doe je dat? Met FTP? En waar moet ik dat dan uploaden? Ik heb het gedaan naar de map WWW maar de verificatie werkt niet.
Ik heb ook gekeken naar de webmasters tools van Google en heb de Property toegevoegd. Maar ik krijg de volgende melding (nadat ik de site als property had toegevoegd...):
U heeft geen toegang tot deze property. Verifieer deze property of vraag de property-eigenaar om u toe te voegen als gebruiker. Deze property verifiëren

Snapt iemand wat ik hier allemaal vertel? :)
 
Dat moet je inderdaad met een FTP-cliënt via FTP uploaden.
Dit hoort dan in de publieke directory te staan die vaak www, htdocs of public_html heet.

Kan je die openen in je browser, en zie je een blanko pagina of een bepaalde tekst die in het verificatie-bestand staat?

En staat het Analytics-account ook op jouw naam, of ben je medebeheerder?
 
Wat zie je in je browser bij: www.example.nl/google6e53a5289c672165.html

Wijzig example.nl in jouw domeinnaam.
Wijzig /google-----.html in de bestandsnaam die je naar www hebt geüpload.

* staan de permissies van het verificatiebestand op 644 of 444 (dit kan je in je FTP programma zien)
 
Laatst bewerkt:
In de FTP staat 644.
Ik krijg de website te zien maar ook de melding erop van : Oops..pagina niet gevonden. Toen zag ik dat het met mijn prive google account gebeurde. Op het account dat bij de website hoort krijg ik de foutmelding 404.

Ik heb het bestand ge-upload met ftp in de www-map. Als ik die open met een browser krijg ik te zien (in mijn geval): google-site-verification: google04a2e7fc9dbb8e72.html.

Nu dacht ik het te proberen via Google Analytics. Ik heb nu een account gemaakt voor deze website. Om de verificatie via Analytics te doen moet ik de trackingcode in het HEAD-gedeelte plakken.
De trackingcode heb ik nu wel na mijn aanmelding bij Google analytics.
Maar ik nergens vinden op de website waar ik het moet plakken. Ik zie nergen iets van HEAD staan. Niet bij de pagina's ('visueel'en 'tekst') Dus mijn vraag is nu: waar plak ik dat? :confused:
 
bedankt! Ik heb dit gedaan hoewel er bij nergens </Head> staat maar </Header>. Ik neem aan dat dat hetzelfde is.

Ik zal binnenkort kunnen zien of het werkt.
Allemaal bedankt voor de hulp!
 
</header> is niet de juiste plek waar de trackingcode hoort te staan. Google geeft vlak boven </head> aan. Mogelijk zal het wel werken...
 
Laatst bewerkt:
Laat je de bezoekers wel weten dat je Google Analytics aan hebt staan... moet van de wet....zover ik weet
(kwam het ca 1.5 j geleden een keer tegen toen ik mijn vrouw hielp met haar website.. ze heeft het er meteen afgegooid....)
 
tja, die wetten van tegenwoordig...Maar bedabkt voor de tip.

Vergeet niet de petitie te tekenen tegen de 'sleepwet'
 
Het gaat om de Telecommunicatiewet. Die is voor "het beschermen van de rechten van de burger bij elke vorm van digitale communicatie". De Cookiewet (onderdeel van Telecommunicatiewet) vereist van elke website dat Nederlandse bezoekers worden geïnformeerd over welke cookies er worden gebruikt en waarvoor ze worden gebruikt. Hoe, en of er wordt geïnformeerd hangt af van de type cookies die op de website worden gebruikt. Globaal zijn er zijn 3 soorten cookies.

Functioneel: geen toestemming nodig, geen informatieplicht.
Analytisch (bijv. Google Analytics): alleen informatieplicht.
Tracking (bijv. Google AdWords): toestemming nodig en informatieplicht.

Voor analyse van het verkeer op een website hoef je geen toestemming aan een Nederlandse bezoeker te vragen. De privacy van de bezoeker blijft namelijk gewaarborgd. Wel moeten bezoekers worden geïnformeerd in een cookie- of privacyverklaring (meestal een aparte pagina). Zelf doe ik dit met een linkje "Privacy" onderaan de pagina.

In 2018 zal de Nederlandse Cookiewet waarschijnlijk worden vervangen door een strengere Europese Cookiewet. Vooruitlopend daarop moet op iedere website bij het eerste bezoek een cookie/privacy popup te zien zijn die aan alle EU bezoekers vraagt akkoord te gaan met cookies en de privacyverklaring. De privacyverklaring moet een bezoeker kunnen lezen voordat hij/zij akkoord gaat. Bij het niet akkoord gaan mag de website niet zichtbaar zijn. Bij een volgend bezoek kan je opnieuw de vraag stellen.
 
Functioneel: geen toestemming nodig, geen informatieplicht.
Analytisch (bijv. Google Analytics): alleen informatieplicht.
Tracking (bijv. Google AdWords): toestemming nodig en informatieplicht.
Heee. klopt dus ;)
 
Yep, ik gaf alleen wat achtergrondinfo erbij.
Een onopvallend linkje kan je gerust onderaan de website zetten. Als je de privacy pagina een meta robots noindex geeft is het compleet :)
Voorbeeld
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan