wie wil me helpen met instellingen virtual box

Status
Niet open voor verdere reacties.

haneli

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2008
Berichten
33
Ik heb virtual box geinstalleerd op mijn windows 7 pc om windows xp in de virtuele box te kunnen draaien. Als ik nu XP wil opstarten dan krijg ik een zwart scherm met de tekst 'no bootable medium found! /system halted' Wie kan en wil mij helpen zodat ik XP gewoon kan opstarten in Virtual Box?
Ik ben een beginneling vwb het gebruik van Virtual Box dus hou het simpel aub.
Alvast dank voor de genomen moeite,

Hans
 
Hoe / waar heb je de XP CD? Heb je een .iso file op je harddisk?

Dan instellingen->opslag en dan "optisch station selecteren. Helemaal rechts zie je nu een CD icoon met een pijltje naar beneden. Dat aanklikken en dan "kies een bestand" . Als je een goede bootable iso hebt zou je nu moeten kunnen installeren
 
Dat betekent dus dat ik Xp moet gaan installeren vanaf een CD? die heb ik uiteraard wel liggen hier....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een virtuele machine gedraagt zich net als een lege machine. Je moet installeren, etc. etc. Pass through van een echte CD kan uiteraard, maar het is sneller / effectiever om een iso te gebruiken als je die hebt.
 
Hoi Wampier, alvast bedankt voor je hulp, ben er erg blij mee!! Ik heb inmiddels XP geinstalleerd in VM. Ik zal je vertellen wat ik precies wil met XP en dan kunt u mij misschien helpen om de juiste instellingen te plaatsen. Ik wil Virtuele XP gebruiken voor een (voor mij) uiterst belangrijk administratieprogramma wat alleen nog maar onder XP kan draaien. Ik ga nu proberen om dat administratieprogramma te installeren in Virtuele XP en de data die het programma nodig heeft staan op de harde schijf van de hostcomputer (Windows 7). Het meest handig lijkt mij dat ik die programma-data ook naar de Virtuele XP kopieer. Ik bewerk de data met het administratieprogramma als ik dat in gebruik heb en het zou fantastisch zijn als die bewerkte data ook nog gesynchroniseerd worden met de data op de host-schijf die dan als een soort back-up dienen. Hopelijk kan je me volgen....
 
Het makkelijkste kun je een virtuele netwerkschijf aanmaken in XP die gelinkt is aan de juiste directory in je host. Dat is een techniek die ik ook gebruik met mijn virtuele XP machines. De XP machine denkt dat die communiceert via het netwerk naar die schijf, maar is gewoon een passthrough naar je echte locatie.

Je kan dat doen bij de instellingen van je VM bij "gedeelde mappen"
 
Dank je Wampier voor je antwoord dat is heel duidelijk voor me, maar.....ik heb de installatie van Virtual Box en Windows XP ongedaan gemaakt. Windows XP deed het gewoon niet goed in Virtual Box op mijn Windows 7 laptop. XP liep heel snel vast (!!!!) en de W7 laptop was niet meer benaderbaar op mijn thuisgroep. Ook al was de werkgroepnaam en het wachtwoord goed ingesteld. Heel vreemd!! Ik heb tot 2x toe alles verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd maar XP bleef hopeloos slecht. Maar nu komt het: ik heb hier ook een Desktop PC staan met ook W7 erop en daar Virtual Box en XP geinstalleerd met allemaal dezelfde instellingen als ik op de W7 laptop had gedaan en op die PC werkt het als een tierelier. Alleen heb ik er niet zoveel aan omdat het administratieprogramma op XP mobiel moet zijn voor mij, dus op een laptop. Het probleem lijkt 'm dus in de W7 laptop te zitten. Ik heb daar ook een tijdje Windows Virtuele Machine op laten draaien met XP maar dat crashte op een gegeven moment om voor mij totaal onduidelijke redenen. Ik kan sindsdien Virtuele XP van Windows dan ook niet meer installeren op deze laptop. De installatie word gewoonweg afgebroken, geen foutmeldingen....niks. Het lijkt wel of deze laptop gewoon geen Virtuele computer met XP gedoogt....voor mij ECHT een compleet raadsel. Als jij nog tips hebt dan hoor ik het heel graag...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Was even op reis. Enige wat ik eerst zou bekijken is of ondersteuning voor virtuele directe aansturing aanstaat in je BIOS (VT-X eventueel VT-D). Ik weet zeker dat het geen probleem is met windows 7 en/of laptops an sich, daar ik dezelfde combinatie ook regelmatig gebruikt heb. Wel zijn er voor laptops meerdere zwakkere chips uitgebracht.

Mocht dit allemaal goed staan, kun je proberen of het virtualiseren van een andere chipset werkt. (bij de hardware van je VM kun je meerdere chipsets kiezen om te emuleren). Als laatste misschien een oudere driver van je videokaart / netwerkkaart die mogelijk een conflict veroorzaakt.
 
Dank je Wampier. voor je uitleg. Ik was ook op reis dus vandaar mijn late reactie.
De virtuele directe besturing staan aan in de bios. Om een andere chipset te kiezen moet je dit me even goed uitleggen hoe ik dit moet doen. Daar zou het probleem best wel eens in kunnen zitten.
Alvast dank voor je moeite...
 
op de "systeem" tab (moderbord) van je instellingen kun je een "chipset" kiezen. pentium 2 of ICH9. Er is ook een optie voor I/O-APIC. Als het kan wil je de ICH9 en APIC ingeschakeld (verplicht voor 64-bits systemen, maar neem aan dat je voor 32bit XP gaat).

op de "opslag" tab kun je ook weer kiezen voor P2 of ICH6 (ICH 6 is mijn voorkeur)

Onder netwerk hoef je meestal niets aan te passen (intel 82540), maar hier is wel de grootste kans op conflicten met de host in mijn ervaring. Probeer eventueel "gekoppeld aan: network bridge adapter" en "promiscious" op "alle"

seriele poorten uitzetten en USB eventueel terugzetten naar USB 1.1 support.

Als dat allemaal niets uithaalt kun je nog dingen aanpassen in de "systeem->acceleratie" tab en hier een andere emulatie instellen, maar dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijn.
 
@wampier....de instellingen die je daar noemt zou ik die in de bios moeten kunnen vinden?? Want daar heb ik gekeken en daar is bij mij absoluut geen 'system'tabblad. Sorry dat ik laat reageer maar ik zat weer in het buitenland voor mijn werk...

@Lange Pier: dat zal ik zeker eens gaan proberen maar dat word volgende week ivm mijn werk. Hartstikke bedankt voor de tip....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die settings staan in de instellingen van je virtuele machine, niet de bios.
 
Sorry voor de late reactie maar ik was veel in het buitenland ivm mijn werk.

# Wampier: Ik heb precies zo gedaan wat je zei ivm met de setting voor Virtual Box maar mijn W7 laptop bleef maar weigeren om VB goed te installeren. Op het moment dat ik VB geinstalleerd had was de laptop meteen onbereikbaar geworden op het thuisnetwerk. Ten einde raad heb ik dus maar geprobreerd met VMware en geloof het of niet: probleemloos geinstalleerd, XP erop gezet en draait als een tierelier. Schiet mij maar lek....maar ik heb geen enkel idee waarom dit wel prima werkt en VB niet. Maar in ieder geval hartstikke bedankt voor je hulp!!

#Lange Pier: bedankt voor je tip, VMware werkt dus probleemloos!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan