pdf niet te benaderen na update Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

keesfilius

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Berichten
289
Afgelopen weekend Windows 10 geupdate (aanbevolen update). Nu is een pdf in Edge niet meer te benaderen. Normaal opent de pdf na klikken in Adobe. Nu gebeurt er helemaal niets. Doel opslaan doet ook niets. Zelfde probleem in Windows live mail. In WLM kan ik het bestand wel opslaan en daarna openen. Edge als standaardprogramma instellen levert ook niets op.
In Chrome kan ik de pdf wel normaal openen.
Wat is het probleem en wat is de oplossing?

Groeten,
Kees
 
Hallo kees. Is het de moeite om dit eens te proberen.

Ga naar het Configuratiescherm> Standaardprogramma's en selecteer Een bestandstype of protocol aan een programma koppelen. Scrol in de lijst naar .pdf en dubbelklik hierop. Je kunt nu de app selecteren, eventueel onder
Overige Opties> Meer Apps.

Gaat dat niet goed dan het volgende proberen.

Heb je Adobe Reader op je PC staan. ?

Zo nee dan kun je die hier downloaden

https://get.adobe.com/nl/reader/ Let op: Vink die MCAFEE uit die heb je niet nodig
 
Bestandstype aan programma koppelen had ik al gedaan. Stond ingesteld op Adobe, toen gewijzigd in Edge, zonder resultaat. Daarna weer gewijzigd in Adobe, nog steeds zonder resultaat.

@Manamana Wat bedoel je met "het volgende proberen"?

Groeten,
Kees
 
Ik heb Adobe op de computer. Ik heb geen problemen met het aanpassen van de instellingen (ik weet hoe dat moet). Het probleem is dat dit niets verandert. Er is dus iets anders aan de hand.

Groeten,
Kees
 
Kees. Vreemd gedrag van die computer. Een grote scan heb je al lang gedaan. Overweeg dan systeemherstel, als dat kan. En/of wacht op de andere update die binnen kort eraan komt. Ik dacht rond 17 oktober word deze uitgerold.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan