• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cijfers uit tekst halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MElfring

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2017
Berichten
6
graag de cijfers van onderstaand in andere kolom

AEM230
AR34015
BTRO34025O
CANDLK703011
CANDLK703011B

ik heb al heel wat lopen zoeken maar ik kom er niet uit: er staat namelijk geen spatie tussen cijfers en letters en letters en cijfers zijn van verschillende lengte. en ik werk met een MAC. wie kan helpen. excel 2008 versie 12.3.6 nederlandse versie, bedankt bij voorbaat

helaas nog niet gelukt.had ik erbij moeten zetten ik wil het getal in B1?, zie bijlage, 3de optie crashte excel

Schermafbeelding 2017-10-11 om 09.47.48.pngSchermafbeelding 2017-10-11 om 09.46.47.png
 
Laatst bewerkt:
Code:
=ZOEKEN(1E+23;DEEL(A1;MIN(ALS.FOUT(VIND.SPEC({1;2;3;4;5;6;7;8;9};A1);"tsh"));RIJ($1:$100))*1)
 
Nog een mogelijkheid, matrixformule (CTRL SHIFT ENTER):
Code:
=MAX(ALS.FOUT(DEEL(A1;RIJ($1:$100);KOLOM($A:$Z))*1;""))
 
Laatst bewerkt:
nog een mogelijkheid (ook afsluiten met CSE):
Code:
=NHW(-0,9;ALS.FOUT(DEEL(A1;20-RIJ($1:$19);1)/10;ONWAAR))
 
helaas nog niet gelukt

Schermafbeelding 2017-10-11 om 09.46.47.pngSchermafbeelding 2017-10-11 om 09.47.48.png

ik had erbij moeten zetten dat ik het in B1 wil hebben?

3de optie, crashte de excel
 
Je moet wel de formules ingeven als Matrixformule ttz via Ctrl Shft Enter

Zie bestandje.
 

Bijlagen

  • cijfers uit tekst.xlsx
    9,7 KB · Weergaven: 677
De drie opties in bijgaand bestandje, wellicht werken ze niet allemaal in jouw mac-versie
 

Bijlagen

  • numbers.xlsx
    10,8 KB · Weergaven: 400
nog een mogelijkheid, maar enkel bij laatste versies met de TextJoin functie: (ook CSE)
Code:
=TEXTJOIN(;TRUE;IFERROR(MID(A2;ROW($1:$20);1)+0;""))
 
nog niet

even voor de duidelijkheid : CSE , ik kopieer eerst de formule zoals jullie geven en dan verschijnt dat in balk, daar ga ik in staan en doe CSE dan verschijnt er om formule {} klopt dit of moet ik dat eerder doen? ook deze versies niet gelukt de 1 geeft #N/B en ander #naam zie de bijlage.

ik heb ook nog een windows ,ga het daar nog op proberen van de week. bedankt voor de moeite


Schermafbeelding 2017-10-11 om 10.39.53.pngSchermafbeelding 2017-10-11 om 10.43.27.png
 
Laatst bewerkt:
Heb je ook 1 van de bovenstaande bestandjes geopend?
 
Beste Eric,

ja daar is die print screen van.
geeft dus #n/b 0 0

bericht van Cobbe, daar crast excel van
 
Laatst bewerkt:
Moet je de formules misschien vertalen?
 
ja? het is een nederlandse versie

vraag:
CSE , ik kopieer eerst de formule zoals jullie geven en dan verschijnt dat in balk, daar ga ik in staan en doe CSE dan verschijnt er om formule {} ? goed?
 
Laatst bewerkt:
Ja goed!!

Is het zo moeilijk om een bestand te posten ipv foto's?
 
nee, hoor, maar je ziet er meer op, bijv. formule opbouw in balk en screen excel in Mac, zoek vector enzo.maar blijkbaar is dit vraagstuk nogal moeilijk in de mac.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan