• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel moeilijker dan je denkt???!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJ.Funny

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2006
Berichten
112
Hallo mede forum leden,


Dit is er weer 1 in de categorie, oh dat doe ik even echter is het lastiger dan ik dacht?? Ik heb een draaitabel waar ik in de kolom de omzet 2016 en de omzet 2017 heb, nu zou ik eigenlijk een kolom willen hebben met het verschil tussen deze twee kolommen!! En hoe makkelijk het ook klinkt, ik kom er toch niet uit??

!!!00003.png
 
Extra gegevensrij maken in je gegevenstabel met verschil ?

Anders: plaats voorbeeldje (Excel).
 
Laatst bewerkt:
Mijn oplossing is een beetje een kunstgreep maar wellicht kun je er iets mee...
 

Bijlagen

  • Omzetten02 (AC).xlsx
    31,6 KB · Weergaven: 27
:) @AlexCEL Goed bedacht, alleen zie ik het niet zo zitten wanneer er straks 500 verschillende bedrijven instaan.

Rare is dat je op voorhand denkt oh dat doe ik ff, maar dat het eigenlijk helemaal niet zo eenvoudig is :)
 
Laatst bewerkt:
Even wat research en experimenteren leert dat er een veel betere oplossing is: "het berekende item" (of "calculated item").

Zie bijlage.
 

Bijlagen

  • Omzetten02 (AC) (2).xlsx
    31,3 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
YEP!!! Dat is het!! Helemaal TOP!!!

Maar :) volgend jaar staat er 2017 en 2018?? Hmmmmmmmmm hoe lossen we dat op?? En dan is het makkelijk om te zeggen eenmalig aanpassen, maar stel ik wil tussentijds even 2015 en 2016 checken, dan moet je altijd weer aanpassen!! Iemand een idee??

Want anders krijg je dit (op zich logisch!!)

!!!00003.png
 
gecalculeerde waarde hoeft niet:
1* de omzet als sum en 1 keer als volgt:
Show values as : Difference from ==> boekjaar ==> base item ==> previous
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan