• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Loting werkschema

Status
Niet open voor verdere reacties.

witlofje

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2012
Berichten
124
Hallo,

Ik wil graag via een loting vanuit een planning mensen indelen op hun werkplek, ik heb een bestandje bijgevoegd. Zelf kom ik er niet helemaal uit en weet ook niet of het wel mogelijk is.
Ik heb ook gezocht op het forum, maar kon eigenlijks alleen het loten vinden, maar niet helemaal wat ik uiteindelijk wil.
Wie kan en wil mij daarbij helpen?

Gr witlofje

Bekijk bijlage Loting.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Ik ben iets verder maar kom even niet verder:rolleyes:, ik heb alle namen willekeurig gesorteerd alleen nu wil ik ze onder elkaar hebben staan zonder spaties.
zoiets als c33:c43. zie de bijlage. en dan ook in de volgorde zoals in de cellen m7:m26.

Wie kan mij daarbij helpen, misschien doe ik het heel omslachtig maar ik weet niet hoe het anders moet.:eek:
 

Bijlagen

  • Kopie van Loting.xlsx
    22,3 KB · Weergaven: 38
Hoi,

Op de eerste plaats: je hebt samengevoegde cellen in je bestand en dat is nooit handig bij Excel bewerkingen.

Op de tweede plaats: misschien zit ik te slapen, maar ik zie niet wat je wilt dat het resultaat is en waar dat moet komen te staan
 
in de planning staat wie er op bv maandag moet werken, dit geef ik aan dmv een 1 achter de bewuste persoon.
Omdat ik met de mensen wil rouleren van werkplek gooi ik de namen willekeurig doorelkaar, waarna ik in deze volgorde de mensen van boven naar beneden de werkplekken vanaf het begin opvul.

maar omdat het niet zo overzichtelijk is als er lege cellen tussen staan wil ik ze in dezelfde volgorde onder elkaar hebben staan zoals Cel C34:C43.

Dus de namen in M7:M26 wil ik zonder lege cellen in een kolom onder elkaar hebben staan.

ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg.
 
Laatst bewerkt:
Zie de groene cellen.
 

Bijlagen

  • Kopie van Loting.xlsx
    23,2 KB · Weergaven: 63
Dit is precies wat ik zocht, ik heb het bestandje aangepast en uitgebreid, nu kom ik er alleen achter dat ik ook wel eens mensen een halve dag in plan of driekwart dag d.m.v. 0.5 of bv 0.7.
Eigenlijks zou hij moeten rekenen met een getal tussen de 0 en een 1 (dus alle namen met een getal hier tussen zou hij ook moeten meenemen)

Bekijk bijlage Kopie van Kopie van Loting aangepast 1.xlsm
 
Rij(1:20) is even groot als 7:26.

Je kan het ook zo schrijven: ;RIJ(A$7:A$26)-6;

In kolom K moet je =1 veranderen in >0.
 
Laatst bewerkt:
Oke, ik denk dat ik hem snap.
Bedankt voor de gedane moeite, hier kan ik me verder weer mee redden.

mvg Witlofje
 
Mocht je nog wat uitbreidingen doen op de namen, moet je even in onderstaande bijlage kijken hoe dit op te lossen.
 

Bijlagen

  • Loting aangepast 3.xlsm
    29,9 KB · Weergaven: 37
Bedankt, heb het toch maar even aangepast voor de toekomst.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan