Netwerk windows 10 doet vreemd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Edwin1973

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2017
Berichten
9
Hoi mensen ik heb sinds kort windows 10 op mijn pc staan nu ben ik soms best handig maar dit gaat boven mijn Pet.
Ik heb in huis een netwerk en in het begin zag ik dus mijn Laptop mijn eigen pc met windows 10 en mijn mediaplayer.
Nu sinds een tijdje als ik op netwerk klik zie ik alleen mijn laptop maar mijn eigen pc niet meer en die mediaplayer ook niet
als ik netwerk herstellen doet dan duurt dat 5 minuten en start op nieuw op.
Dan zie ik mijn dingen die ik dus gedeeld heb weer Maar dat duurt een half uurtje als ik op internet zit en ga naar een andere pagina krijg
de melding kan pagina niet open Dus geen enkele.
Moet dan me Pc opnieuw starten en dan heb ik weer internet maar zie ik dus alleen de laptop nog in het netwerk en de andere niet meer.
Als ik nu niets doe kan ik de hele avond surfen op internet zonder dat het uitval.
Hoop dat ik het een beetje begrijpelijk heb uitgelecht want snap er zelf niets van.

Groet Edwin
 
Laatst bewerkt:
@Edwin: zou je niet eens gewoon instellen waar Lange Pier het over heeft ipv niets te doen?

Tijs.
 
Kijk via apparaatbeheer, zoeken gebruiken en hdwwiz.cpl zoeken, bij de lanadapter bij de eigenschappen en energiebeheer, vink beide opties uit.
 
Laatst bewerkt:
@Thijs Denk dat jij je geld als helderziende verdient zeker ?
Want dat lijkt namelijk zo aan je antwoord te zien.

@Edwin: zou je niet eens gewoon instellen waar Lange Pier het over heeft ipv niets te doen?

Tijs.
 
Lange pier ik heb gedaan wat U gezegd heb
De vinkjes weg gehaald bij
Dit apparaat mag de computer uit slaapstand halen en bij De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen.
Deze 2 bedoelde U toch ?
Gaat eens bekijken hoe dit werkt Dank je wel.

Groet Edwin

Kijk via apparaatbeheer, zoeken gebruiken en hdwwiz.cpl zoeken, bij de lanadapter bij de eigenschappen en energiebeheer, vink beide opties uit.
 
@edwin: als ik niet hetzelfde zou hebben geadviseerd als LP dan had je die reactie niet van me gekregen.

Mijn 'helderziendheid' (door anderen, ook hier op het forum, 'jarenlange ervaring' genoemd) voorzag dus een goede kans op resultaat maar dan moet jij doen wat als tip gegeven was in plaats van wat we zagen verschijnen als posting / reactie van jouw hand...

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Best Thijs dat betekend niet dat ik niets gedaan heb.
Heb lopen zoeken naar energiebeheer om dat uit te zetten maar heb er niet bij stil gestaan dat ik dit ook bij de netwerk adapter zou kunnen vinden zoals Lp het zij.
En gaf antwoord op zijn vraag of het over wifi of lan ging.
Maar ik gaat dit nu eens in de gaten houden of het nu blijft werken. Had ook niet verwacht dat als ik er mee bezig bent dat het met energiebeheer te maken zou hebben.
Als hij nu stil staat en niets te doen dan kan ik het me voorstellen namelijk.

Groet Edwin.

@edwin: als ik niet hetzelfde zou hebben geadviseerd als LP dan had je die reactie niet van me gekregen.

Mijn 'helderziendheid' (door anderen, ook hier op het forum, 'jarenlange ervaring' genoemd) voorzag dus een goede kans op resultaat maar dan moet jij doen wat als tip gegeven was in plaats van wat we zagen verschijnen als posting / reactie van jouw hand...

Tijs.
 
Ben tot nog een ontdekking gekomen daarnet.
Vanmiddag stond de laptop beneden uit en ik starten de Pc op en zag mijn Pentium gewoon in het netwerk staan.
Even later starten mijn vrouw de Laptop en die kwam in het netwerk erbij en internet bleef het gewoon doen.
Dus dacht hee die vinkjes weg halen heeft gewerkt maar ik starten mijn Pentium opnieuw op en hij was weer weg
dus naar beneden gelopen en de laptop weer uit gezet.
Mijn pc weer opnieuw gestart en daar stond de Pentium weer even later de laptop er weer bij en alles werkt weer.
Maar de laptop staat eigenlijk altijd aan dus er is ergen een conflict met tussen de laptop en mijn Pentium maar
zo als jullie al zagen heb ik geen verstand van Netwerken.
Heb zitten kijken of er een conflict met de ip adressen is maar staat op auto en als ik in mijn ziggo modem kijk bij DHCP instellingen dan hebben ze ook
ieder een aparte ip . Misschien het probleem ze verder uitgelegd en ik hoop dat Gijs of LP of andere mij misschien nog wat meer opweg kunnen helpen.

Groet Edwin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan