PDF niet openen in Windows live mail

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus u heeft alles in ca een kwartier getest, terwijl u schrijft
  • en geen Engels te kunnen (begrijpen) en
  • amper Windows ervaring te hebben...
Hmm das heel errug knap .....
  • of leert heel snel :cool:
  • of u........ :evil:
 
Luister ik betaal ieder jaar netjes contributie dan kan ik toch een fatsoenlijk antwoord verwachten of niet en niet zo'n verwijten naar het hoofd geslingerd.
 
Jac,

Bij deze de vertaling van zijn Engelse aanwijzingen:
Veruit de eenvoudigste oplossing is Windows System Restore te gebruiken om Windows terug te draaien tot een tijdstip wanneer uw computer goed functioneerde. Hiermee kunt u systeemwijzigingen ongedaan maken zonder uw persoonlijke bestanden te beïnvloeden, zoals e-mail, documenten of foto's. Video: Een probleem oplossen met behulp van Systeemherstel
Als dat niet helpt, probeer dan een eerder systeembeeld of back-up te herstellen.

Dat kan je overigens, als tip, eenvoudig hier doen:
https://translate.google.com/?hl=nl

Het komt hier op neer:
https://www.windows-helpdesk.nl/7-systeemherstel/
 
Laatst bewerkt:
Luister ik betaal ieder jaar netjes contributie dan kan ik toch een fatsoenlijk antwoord verwachten of niet en niet zo'n verwijten naar het hoofd geslingerd.
Ooo. sorry ik wist niet dan je dan ook meteen zo'n antwoord mag geven.... Ik ben geen lid ... en help toch... en ik vraag me alleen af hoe iemand het in uw situatie dit voor elkaar krijgt...
Waarom vertelt u dan iet gewoon hoe het zit en waar het vast zit ipv ons het bos in te sturen als vrijwillige helper..
Heeft u het inlevingsvermogen om zich voor te stellen hoe dat soms aan voelt.... als vrijwilliger om zo aan het lijntje gehouden te worden....

En dat verhaal van mijn 87-jarige tante is echt waar en ze is geen lid hier ... en kan geen Engels en redt zich toch en vraag daarna wat ze niet snapt.
Als zij dat kan ... kunt u die moeite zich ook niet eens getroosten om het minimaal te proberen en uit te leggen wat er wel en niet lukt?
Hoe kunnen wij in vredesnaam anders inschatten waar het probleem zit...dat moeten wij opmaken uit uw respons.
als die zich beperkt tot alleen maar "dit lukt niet" raken wij ook uitgeput in de opties...

  • Dan is het echt nodig dat u meer doet...
    of
  • u brengt de pc naar een winkel voor reparatie
    of
  • u vraagt iemand inde buurt of die er even naar wilt kijken....


Hopelijk begrijpt u nu tegen welk dilemma wij aan lopen als u alleen....blijft vast houden aan ""dit lukt niet" .....
 
Laatst bewerkt:
Kan in een keer een PDf bestand niet meer openen in Windows Live Mail ging eerst wel.
Het ging eerst wel. Dat geeft aan dat er iets aan het systeem is gewijzigd!
En zo gaat het vaker met dergelijke problemen. Vaak op te lossen maar kost heel veel zoeken en tijd. Daarom zijn herstelpunten uitgevonden. Ook het maken van volledige back-ups die een schijf herstellen kunnen, bieden dan een uitkomst en kosten vaak niet meer dan tien minuten om terug te zetten. In post 9 gaf ik dit al aan.
 
Yep... en bij post #15 had ik het per ongeluk herhaald.. (in het Engels dat wel) sorry .. dat was dubbel...
 
Kan het ook niet met administratorrechten te maken hebben? Ik lees dat Word-bestanden ook niet geopend kunnen worden?
Kijk eens bij de Eigenschappen van het betreffende exe-bestand (zoek locatie bij de snelkoppeling) en kijk bij het tabblad Compatibiliteit. Daar mag niets aangevinkt staan en kijk ook onder Instellingen voor alle gebruikers wijzigen. Ook daar mag niets aangevinkt staan.

Hier de bevestiging wat ik al dacht.
WLM uses IE's base code.
Open WLM and ensure that 'Show images and external content' is enabled
and 'Block images and other external content' is disabled.
Close WLM
Open IE and make it your default browser.
Close IE
Open WLM....test to see if you can open the pdf attachment.
 
Laatst bewerkt:
Als ik met de rechter muis klik komt er een klein venster met alleen maar openen en opslaan als en alles opslaan.
 
Is IE je standaard/default browser?
 
Ja
Maar ik snap het niet in Chrome en Hotmail kan ik het wel openen en in IE en Windows live mail niet.
 
Ik ken Chrome en Hotmail niet. Ik neem aan dat Hotmail net als WLM een mailprogramma is. Met Google zoeken levert dit behoorlijk resultaten op. Google en Microsoft hebben daar ruzie over of gehad met als gevolg dat de één de ander onbruikbaar zit te maken. Goed, ik ga geen uren meer aan deze topic besteden. Gisterenavond laat nog wel een uur bezig geweest maar het is vrijwel allemaal Engelstalig en alles stap voor stap nog eens uitleggen kost uren. Op een gegeven moment word je kostmisselijk van al dat quoten op die fora. Dat zijn compleet gestoorde gasten die niet in de gaten hebben dat ze een forum zo de nek omdraaien of ze doen het omdat ze niets te bieden hebben of bewust om een forum kapot te maken.
Helaas, ik geef het op. Succes verder.
 
Even inbreken....

In mijn werk stuur ik vaak .pdf's naar mijn cliënten via de mail.
Al mijn cliënten werken met Windows zover ik weet ;)

De laatste tijd krijg ik veel e-mails terug dat ze de .pdf niet kunnen openen.
Terwijl ik de .pdf maak zoals ik dat al jaren doe.

Nu weet ik niet hoe ze die .pdf willen openen met welk e-mailprogramma, maar ik krijg wel van sommige mail dat ze de .pdf toch hebben kunnen openen met Chrome.

Dat Windows iets sloopt en dat je dan bepaalde zaken niet meer kan inzien, vind ik absurd.
Ik zou zeggen, gebruik een ander e-mailprogramma, bijv. Thunderbird.

En anders download je eerst de .pdf, zet die op je bureaublad en open hem dan met een daarvoor bestemd programma, bijv. Adobe.

Ik vind het jammer te lezen dat sommige opmerkingen maken naar de TS. Ik snap het wel, maar het kan anders. ;)
 
Laatst bewerkt:
Dank je voor je antwoord.
Ik doe de PDF en World ook openen via bureau blad , maar waarom allemaal die problemen met Windows.
Ik heb Windows 7.
 
Die opmerking over quoten heeft niets te maken met jac. Hij doet dat nog redelijk functioneel. Het gaat mij om die Engelstalige fora. Kijk je wilt een oplossing en dan moet je veel en geconcentreerd zoeken en lezen. Dat kost veel tijd en dan zijn die verschrikkelijke lappen onnodige tekst dodelijk. En route99 begrijp ik ook wel, maar dat moet je inderdaad zo niet doen. Neem afstand en reageer dan even niet. Het heeft te maken met overzicht en uitsluiten. Je moet weten wat wel en niet gedaan is. En als ik de topic nog eens lees dan ontbreken er antwoorden. Is bijvoorbeeld gekeken naar herstelpunten en back-ups. En zo zijn er meer zaken. Oplossen is een kwestie van uitsluiten.

Windows 7 levert geen problemen op. Dat pdf en Word geopend worden in Verkenner is wel het bewijs. En dat Windows zaken sloopt geloof ik ook niet. Ik heb W7 en WLM en het werkt perfect. Ik lees dat Google en MS ruzie hadden en dat Google zaken saboteert of beide. Zo lees ik dat aan het ADOBE (pdf) exe bestand zaken zijn of moeten worden toegevoegd om iets weer werkend te krijgen. Dat is absurd. Maar ga dat nou allemaal eens uitzoeken. Nogmaals, ik heb geen Chrome en geen Hotmail en Windows Live Mail werkt 100% en ik kan alles openen.
 
Senso, het is niet vanzelfsprekend als het bij jou werkt, dat het dan bij een ander ook zo werkt.
Die tijd ben ik allang voorbij!

In mijn werk, ik schreef het al, zie ik het wekelijks voorbij komen, bij Windows is iets veranderd. Trouwens, Windows (althans Microsoft sloopt zaken) sloopt zeker wel zaken, kom op....iedereen weet dat MS rare dingen doet. Je pc is helemaal niet van jou, maar goed...dat is een andere discussie.

Een .pdf is niets meer dan een een bestandsindeling die wordt gebruikt voor het op een betrouwbare manier presenteren en uitwisselen van documenten, onafhankelijk van software, hardware of besturingssysteem.
Een .pdf is geen Exe bestand, hoe kom je erbij! Het programma Adobe waarmee je een .pdf opent,is een exe bestand.

Als je in een mailprogramma een .pdf wilt openen, moet je dat instellen bij Eigenschappen. Kan dat niet meer, dan zorg je dat je een andere gaat gebruiken.
In FF, Chrome en alle andere browsers stel je ook in dat een .pdf in een nieuw tabblad geopend mag worden, of dat je hem gelijk download.

En over dat andere wat je schrijft: je weet toch onderhand wel dat vragenstellers vaak een hoop info niet geven, dat wij een glazen bol nodig hebben om info te kunnen zien, en dat ze soms geen antwoord geven op onze vragen. Of dat ze zeggen dat ze alles al hebben gedaan, maar gezien tijdsbestek is dat onmogelijk of ze hebben het niet gedaan. Sommige willen kant-en-klare antwoorden. Wij zijn vrijwilligers om anderen te helpen, en of dat nu hier of elders is......
Maar dan nog kan je anders reageren.

Voor de TS, dat je verenigingslid bent, betekent dat dat je iets voordeel hebt in zaken die anderen die geen lid zijn, niet hebben. Maar iedereen is vrijwilliger hier en probeer een ander te helpen. Of je nu wel of geen lid bent. Je hebt geen voorrang op je vragenstellerij of enig voordeel omdat je dat wel bent.
 
In mijn werk, ik schreef het al, zie ik het wekelijks voorbij komen, bij Windows is iets veranderd. Trouwens, Windows (althans Microsoft sloopt zaken) sloopt zeker wel zaken, kom op....iedereen weet dat MS rare dingen doet. Je pc is helemaal niet van jou, maar goed...dat is een andere discussie
Dat weten we onderhand ook al wel wat je er tot verveeldheid aan toe van Windows vindt.... en maar blijven herhalen....

Eigenlijk verklaar je hier (onbedoeld wrs... hoop ik) ons Windows gebruikers toch eigenlijk tot dummies...

Neen, Linux daar is alles beter... Waarom beperk je je hier niet tot de pure Linux topics...? Dat geeft je wellicht meer rust.... en ons ook.....
Net zoals wij het moeten doen met vragers die hun beperkingen hebben, mag jij wel meer begrip/inlevingsvermogen op brengen voor Windows-gebruikers hier.. Over de pot en de ketel gesproken....

Oja.... eigenlijk ben ik altijd voor the best of both world.... ben een redelijk ervaren Linux gebruiker, ben vast niet zo goed als jij hoor....:eek: maar ik loop er niet mee te koop hier en geef al helemaal niet af op Windows... om mensen nog beroerder te laten voelen dan ze zich al voelen agv hun problemen die ze hier aan kaarten.....dat zou jij ook kunnen doen... komt de sfeer hier ook ten goede.... en daarmee laat je wat lucht over voor de Windows gebruikers die het nu al moeilijk hebben laat staan dat ze aan Linux toekomen....

andre@debian :cool:
 
Hier heeft de TS al helemaal niets aan. Als je iets tegen mij hebt, kan je mij mailen. Niet pben, want ik ben geen verenigingslid.

Ik blijf niets herhalen, en niemand is een dummie. Er bestaan naar mijn mening geen domme vragen, wel domme antwoorden, zoals die van jou nu.

Ik zeg ook nergens dat Linux beter is, dat maak jij er van. Help de TS met normale antwoorden.
Overigens hoef ik mij niet te verantwoorden naar jou toe, plus ik heb hier nog steeds een laptop met 2 HDD's waarvan eentje met Windows 7.
Dus, nee...ik hoef mij niet te beperken tot een Linux topic.

Jac geeft aan problemen te hebben met het openen van .pdf's icm Windows 7.
Ik heb aangegeven (zie antwoord 36) hoe hij dit eventueel kan veranderen. Is niets mis mee.
 
Laatst bewerkt:
In mijn werk, ik schreef het al, zie ik het wekelijks voorbij komen, bij Windows is iets veranderd. Trouwens, Windows (althans Microsoft sloopt zaken) sloopt zeker wel zaken, kom op....iedereen weet dat MS rare dingen doet. Je pc is helemaal niet van jou, maar goed...dat is een andere discussie.
Dus dit was een dom antwoord? Het is immers geen vraag.... want die zijn per definitie niet dom....
Je moet toch wel erg een dummie zijn als je kiest voor een systeem dat niet van jou is....toch? .... tja zo'n dooddoener als "dat is een andere discussie" ... als toetje/de deur op slot hier... Maw eigenlijk wordt er van ons verwacht dat we er niet op terug mogen komen.....
 
Laatst bewerkt:
@femke98
Een .pdf is geen Exe bestand, hoe kom je erbij! Het programma Adobe waarmee je een .pdf opent,is een exe bestand.
Dat heb je verkeerd begrepen.
Zo lees ik dat aan het ADOBE (pdf) exe bestand zaken zijn of moeten worden toegevoegd om iets weer werkend te krijgen.
Ik bedoelde dat Adobe.exe voor het openen van pdf bestanden is. Maar als je dat niet weet heb ik er even pdf tussen gezet. Aan een exe.bestand kun je wel degelijk zaken toevoegen. Dat doe ik zelf ook wel in snelkoppelingen. Noemen ze dat geen parameters? Ik kan het wel bewijzen, het stond op internet te lezen. Verder is alles hier al besproken en ook de administratorrechten en comptabiliteit zijn aan de orde geweest. Dus ik ga er van uit dat alle elementaire zaken zijn uitgevoerd.
Ik kom liever met oplossingen, maar dat lukt niet altijd.

Everything I have, my career, my succes, my family, I owe to Helpmij.nl.

@route99
Maar... wat is daar nu het nut van? Een neerlandicus over ..., 2017 :d:d:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan